חדשות בעולם

הדולפין השחור בסכנת הכחדה, היחיד שיכול להצילו הוא נשיא מקסיקו

אחד מבעלי החיים הנדירים בעולם עלול להיכחד, אלא אם כן ינקוט נשיא מקסיקו בצעדים דרסטיים. על מה מדובר? ואיך נשיא מקסיקו קשור לעניין?

(צילום מתוך ויקיפדיה)(צילום מתוך ויקיפדיה)
אא

זן נדיר של דולפין שחור המכונה בשם 'הפנדה של הים'  נמצא בימים אלו בסכנה קיומית. ההערכה היא שנכון להיום חיים בעולם כ-30 דולפינים כאלו בלבד, אשר רובם מצויים במים של מפרץ מקסיקו, בסמוך לקליפורניה.

כבר לפני שנה נודע על כך שהדולפינים השחורים מצויים בסכנת הכחדה, ועל כן הרשויות אסרו באותו אזור את השימוש ברשתות מסוג מסוים, אשר לדבריהם, הן אלו שגורמות להכחדתם של הדולפינים הללו. אלא שכעת, בסוף החודש הנוכחי, עומד לפוג האיסור להשתמש באותן רשתות. זאת מאחר והוא נקבע למשך שנתיים בלבד.

סביר להניח שרבים מהדייגים ישובו להשתמש ברשתות, מכיוון שהם זקוקים להן לצורך תפיסת דג בשם טוטואבה, אשר נחשב אף הוא לנדיר ויקר מאוד, וסנפיריו משמשים לייצור תרופה סינית עתיקה.

בעקבות האיום המוחשי יצא ארגון WWF בקריאה לציבור לחתום על מכתב שיישלח הישר אל נשיא מקסיקו – היחיד שיכול לעזור, כשהבקשה שמופיעה בו היא להפוך את המפרץ בו שוכנים הדולפינים לאתר מורשת עולמי, מה שיאפשר ל'פנדה של הים' להישמר ולא להיכחד.

תגיות:מקסיקוהכחדהדולפין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה