חדשות בעולם

סערה בארה"ב: האם טראמפ הדליף מידע רגיש לרוסיה?

ה"וושינגטון פוסט" מדווח כי נשיא ארה"ב טראמפ חלק מידע רגיש על דאע"ש עם שר החוץ הרוסי. המידע כנראה הגיע מירדן, ועלול לסבך את סוכנות הביון הירדנית

  • כ' אייר התשע"ז
דונאלד טראמפ, ארכיון (צילום: shutterstock)דונאלד טראמפ, ארכיון (צילום: shutterstock)
אא

גורמים אמריקניים אמרו כי אותה בעלת ברית הזהירה את וושינגטון כי היא תעצור חלוקת מידע כה רגיש עמה אם הוא יגיע לגורמים רבים מדי, אולם הנשיא לא שעה לאזהרות. טראמפ ישוחח בהמשך עם המלך עבדאללה - מה שמחזק את האפשרות שירדן היא אותה בעלת ברית

ה"וושינגטון פוסט" פרסם אמש (שני) כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מסר לשר החוץ והשגריר הרוסים מידע רגיש הקשור לארגון הטרור דאע"ש במהלך פגישה ביניהם בשבוע שעבר.

על פי הפרסום שמסעיר את האמריקניים, הנשיא מסר מידע לרוסים אשר ניתן לארצות הברית בידי בן בריתה בהסכם שנחשב כה רגיש עד כדי כך שפרטיו לא נמסרו לבנות ברית אחרות של המעצמה, ולא ידועים לבכירים בממשל האמריקני. על פי בכירים שמצוטטים בעיתון, מסירת המידע עלולה לסכן את מקור המידע החיוני ואת הקשר שהוא מספק על ארגון דאע"ש.

על פי דיווח נוסף בניו יורק טיימס בנוגע לאירוע, המידע שטראמפ העביר לרוסים "הגיע מבעלת ברית במזרח התיכון ששומרת בקפידה על סודותיה".

החשש הוא שרוסיה תוכל לגלות כיצד אותו מידע רגיש נאסף ותוכל לפגוע במאמצי הביון של אותה בעלת ברית.

במסגרת ההשערות והניחושים שהועלו לגבי זהות אותה מדינה, הוזכרו ירדן, ישראל, איחוד האמירויות הערביות. העובדה שטראמפ ישוחח בהמשך היום עם עבדאללה מלך ירדן חיזקה את הספקולציות שלפיהן אותה בעלת ברית היא אכן הממלכה הירדנית.

הדיווחים נחשפו במקביל להמשיך חקירת הקשרים של ממשל טראמפ ושל פוטין. החקירה זכתה לתשומת לב מחודשת מאז החליט הנשיא להדיח בשבוע שעבר את ראש ה-FBI ג'יימס קומי, שהיה אמון עליה. שעות ספורות לאחר אותם פיטורים שנויים במחלוקת, נפגש טראמפ עם לברוב ועם השגריר הרוסי, וחשף בפניהם את המידע הרגיש.

תגיות:רוסיהדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה