חדשות בארץ

תושבי הדרום זועמים: מדוע השב"ס משבש קליטה סלולרית ומסכן חיי אדם

שירות בית הסוהר החליטו לשבש את הקליטה בכל אזורי כלא נפחא וקציעות, על מנת להעניש את האסירים. התושבים באזור זועמים על אי הנוחות ועל הסכנה באירועי חירום

  • י"ט אייר התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

תאונה שהתרחשה אתמול (ראשון) באזור הר קרן בין צומת טללים לניצנה העלתה את הבעייתיות הקיימת באזורים נרחבים בנגב, בהם משמש השב"ס את הקליטה הסלולרית.

במהלך התאונה, רכב של שב"ב ומכונית פרטית התנגשו. אבו ובנו בן השש נאלצו להמתין דקות ארוכות לטיפול רפואי, מאחר ובשל החסימה הסלולארית באזור, לא יכלו העוברים ושבים להזעיק עזרה ופינוי רפואי.

ערן גיא, שהיה עד לתאונה, סיפר לאתר החדשות-360 כי לקח לו 12 דקות עד שהצליח להזעיק עזרה: "הגעתי למקום התאונה מבאר שבע וראיתי איך הרכב של השב"ס מתהפך. שאלתי אנשים אם הם הזעיקו אמבולנס והם אמרו לי שאי אפשר כי אין קליטה", הוא מספר.

עוד אומר גיא כי חלפו 12 דקות עד שהצליח לבסוף לבצע את השיחה למוקד החירום, מה שגרם לעיכוב גדול בהגעת האמבולנס. "עברה לפחות רבע שעה עד שהגיע אמבולנס, למרות שהאמבולנס קרוב. יש אמבולנס בשב"ס וגם בשלושת היישובים הקרובים, אבל פשוט לא הצלחנו להוציא שיחות. בסוף לקחתי את המכשיר של האבא שנפצע בתאונה והצלחתי לחייג. זה הזוי לגמרי, זה כבר גובל בסכנה לחיי אדם", אמר.

התאונה, כאמור, גרמה לתושבי הדרום, המתגוררים בסמוך לבתי הכלא נפחא וקציעות, ובמועצה האזורית רמת נגב, להתלונן על שיבושי הקליטה ברשת הסלולרית.

השיבושים נובעים מניסיונות שב"ס להעניש את האסירים השובתים, אך, לטענת התושבים, הדבר מקשה עליהם מאוד, גורם להפסדים כספיים ואף מסכן חיים.

התושבים הסבירו כי בשב"ס מיסכו את כל האזור ומשחררים מספרי טלפון מסוימים אשר רשאים לבצע שיחות באזור הממוסך: "העברנו מספרי טלפון של תושבים כדי לשחרר את השיחות, אבל זה לא עוזר לאנשים שלא גרים שם, מטיילים או מגיעים לצורך עסקים. בשב"ס מנסים לשחרר שתהיה קליטה גם למסתננים במתקן 'חולות', אבל הם לא הצליחו. לכן, כל ערב הולכים המסתננים וחוסמים את הצומת כי רק שם יש קליטה. המצב בלתי אפשרי".

הבעיה מחריפה במקרי חירום. במקום קיים צוות רפואי הכולל חובשים, פרמדיקים ואמבולנס. אך בשל בעיות קליטה לא ניתן להזעיק אותם.

מדוברות השב"ס נמסר בתגובה: "התאונה התרחשה במרחק של 15 ק"מ מקציעות, מחוץ לטווח החסימה שלנו. היו בעיות שנוצרו בשל החסימה, אך ביחד עם הגורמים השונים טיפלנו בהן, ועשינו את כל הפעולות על מנת למנוע הפרעות. יש לפעמים מקרים שאין קליטה במקומות מסוימים, אך הדבר לא נובע מהחסימות ולא קשור לשב"ס".

תגיות:תאונת דרכיםקליטהסלולרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה