חדשות בעולם

היום: עמנואל מקרון נכנס לתפקידו כנשיא צרפת

היום נכנס עמנואל מקרון לתפקידו כנשיא צרפת בארמון האליזה בפריז. בכך הפך לנשיא הצעיר ביותר בתולדות צרפת המודרנית

  • י"ח אייר התשע"ז
עמנואל מקרון (צילום: shutterstock)עמנואל מקרון (צילום: shutterstock)
אא

היום (ראשון) נכנס עמנואל מקרון לארמון האליזה והחל את תפקידו כנשיא צרפת. בכך הפך מקרון רשמית לנשיא הצעיר ביותר בתולדות צרפת המודרנית.

הטקס בארמון האליזה החל בשעה 11:00 (שעון ישראל) ומאובטח על-ידי 1,500 שוטרים. דרכים באזור הארמון נחסמו. הטקס מלווה באבטחה כבדה, בשל הכוננות הגבוהה בה נמצאת צרפת.

מקרון והולנד קיימו פגישה פרטית בלשכת הנשיא, והנשיא היוצא מסר למקרון את הקוד של מאגר הנשק הגרעיני של צרפת. טקס ההכתרה כלל צעידה על שטיח אדום, כאשר בסופו תירה כיתת יורים מטח כבוד לכבוד הנשיא הנכנס. אחריו ייסע מקרון לקבר החייל האלמוני וייפגש עם ראשת העיר פריז.

בנאום שנשא מיד אחרי כניסתו לתפקיד אמר מקרון כי צרפת בחרה בתקווה ומביטה לעתיד. הוא הדגיש כי האיחוד האירופי יעבור רפורמה ו"ייצא לדרך חדשה".

"נפתח דף חדש בהיסטוריה של צרפת, דף של תקווה ואמון", אמר הנשיא. "אני רוצה להודות מעומק ליבי לכולם. אשתמש בכל המשאבים והיכולות שלי כדי לרכוש את אמונכם. יש לנו אתגרים שלא נתנו להם מענה יותר מדי זמן, הבעיות הכלכליות, וההיחלשות המוסרית והפוליטית".

''אני אחזק את המדינה שלנו ואת אירופה. אני חושש מזה שהמדינה מפולגת, אני מבין את החרדה והספקות שהבעתם ואני הולך להיות קשוב אליהם. אני הולך להילחם באי שוויון ולהילחם ללא רבב למען הביטחון שלכם. אדאג שצרפת תהיה ברמה הגבוהה ביותר האפשרית בלחימה בטרור - וננצח את הקרב הזה", הוסיף מקרון.

בעוזבו את הארמון זכה הנשיא היוצא פרנסואה הולנד למחיאות כפיים מעובדי המקום, והנשיא הנכנס מקרון לחץ את ידו וליווה אותו למכוניתו. גם הוא מחא כפיים להולנד. אחר כך הצטלם מקרון עם רעייתו בריז'יט.

כבר מחר צפוי מקרון להכריז על ראש הממשלה החדש – ואז לטוס לברלין לפגישה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, מראשי התומכים בו באירופה.

תגיות:צרפתנשיאעמנואל מקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה