חדשות יהדות

"לא יודעים מהו כוחה של אישה": חכם שלום כהן הספיד את רעייתו ז"ל בדמעות

במלאת 11 חודש לפטירתה של הרבנית יעל כהן ע"ה, רעייתו של חכם שלום כהן - ראש ישיבת 'פורת יוסף', הרה"ג ספד לה בדמעות ואמר: "אנחנו לא יודעים מהו כוחה של אישה. לא ראיתי מימיי כדוגמתה של עזרתי"

נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן (צילום: פלאש 90)נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן (צילום: פלאש 90)
אא

במלאת 11 חודש לפטירתה של הרבנית יעל כהן ע"ה, רעייתו של חכם שלום כהן - ראש ישיבת 'פורת יוסף' ונשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, ספד לה בדמעות ואמר: "אנחנו לא יודעים מהו כוחה של אישה. לא ראיתי מימיי כדוגמתה של עזרתי"

נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, וראש ישיבת 'פורת יוסף' בירושלים הרה"ג חכם שלום כהן – נשא אמש (ד') את דברי ההספד על רעייתו הרבנית יעל כהן ע"ה, בעצרת שהתקיימה לזכרה במלאת 11 חודש לפטירתה.

במהלך הדברים, פרץ הרב בבכי ובדברי שבח וקלס – כשהזכיר את רעייתו-עזרתו. "אנחנו לא יודעים מה זה כוח של אישה", אמר כשעיניו מוצפות בדמעות. "לא ראיתי כדוגמתה של עזרתי".

לדברי הרב, הרבנית נהגה לשים לב לכל צורת הנהגה שלו, ו"חוץ מאשר הטיפול בבית וכל הדברים, הייתה מעירה לי לפעמים שאני טועה והייתי מודה לה", סיפר בהתרגשות, כשקולו חנוק מבכי. "מאיזה בית היא באה? בית מעולה. אבא ואימא שמעולם לא דיברו דברים בטלים ביניהם, ואת הרמה של ההורים שלה – העבירה לבית".

העצרת התקיימה בישיבת 'פורת יוסף', בהשתתפות רבנים חשובים וגדולי ישראל - שנשאו אף הם את דבריהם. בהגיעו לתיאור על נקיות לשונה של רעייתו ע"ה, התרגש הרב במאוד ואמר כי זהו "פלא פלאות שעד הרגע האחרון ממש, לפני שתצא נשמתה – דיברה בצחות. בצחות דיברה, ופתאום יצאה נשמתה. איפה ראינו דבר כזה? תמיד אומרת 'הכל טוב, הכל טוב'. כל פעם שאני זוכר אותה – אני עם דמעות. אבל ברוך השם, היא עזרה לי בלימוד, ומעולם לא הפריעה לי באמצע הלימוד".

תגיות:רעיההגאון רבי שלום כהןפטירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה