חדשות מדע וטכנולוגיה

מה הסיכוי שתאבדו את העבודה שלכם – לטובת רובוט?

התקדמות בתחום הבינה המלאכותית גורמת לכך שמחשבים מחליפים בני אדם בתפקידים רבים. האם גם אתם בסיכון? הכל תלוי בתכונות שלכם, מסתבר...

  • ט"ו אייר התשע"ז
(צילום:shutterstock)(צילום:shutterstock)
אא

צוות חוקרים מאוניברסיטת יוסטון ניסה לענות על שאלה שמטרידה אנשים רבים בשוק העבודה כיום: האם הביצועים המתקדמים של רובוטים ובינה מלאכותית פירושם שקרוב היום ובו הם יקבלו מכתב פיטורים – כי רובוט יהיה מסוגל להחליף אותם?

החורים בדקו מאגר נתונים של 346,000 אמריקאים מחמישים השנים האחרונות. הנתונים תיעדו את תחומי העניין שלהם בילדות ובנעורים כמו גם את תכונות האופי, האינטליגנציה, והמעמד הסוציו-אקונומי שלהם.

"גילינו שבלי קשר לרקע החברתי, אנשים אינטליגנטים יותר, בוגרים יותר ומוחצנים יותר, שהפגינו בנעוריהם עניין באמנות ומדע, נטו למצוא את עצמם בעבודות ממוחשבות פחות בהמשך חייהם – עבודות שקלוש הסיכוי שרובוטים ימלאו אותם בעתיד הנראה לעין", אומרים החוקרים.

בעוד שאין הרבה מה לעשות כדי לשנות את מנת המשכל שאדם נולד אותה, החוקרים מצביעים על כך שאפשר למצוא דרכים כדי לפתח את התכונות האחרות שמגנות מפני אובדן עבודה לרובוטים. אפשר ללמד ילדים לשפר את היכולות החברתיות שלהם למשל, או לפתח את העניין שלהם במדע ובאומנות.

"למידת מכונה וביג דאטה מאפשרים למספר המשימות שמחשבים מבצעים טוב יותר מבני אדם לגדול בהתמדה. לפיכך, היתרון האנושי הוא רק במיומנויות אנושיות ייחודיות", כתבו החוקרים.  

"רובוטים לא יכולים להציע ביצועים טובים כמו של בני אדם כשמדובר באינטראקציות חברתיות מורכבות", מסכמת פרופסור רודיקה דמיאן, מובילת המחקר. "בני אדם גם עולים על מכונות כשיש צורך בביצוע משימה הדורשת יצירתיות ודרגה גבוהה של מורכבות שאינה רוטינית. ברגע שהעבודה דורשת גמישות – בני אדם יבצעו אותה טוב יותר".

תגיות:עבודהרובוטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה