חדשות בעולם

דו"ח חדש מזהיר: אלפי ילדים נפגעים מדי שנה, בגלל קיסמי אוזניים

המגזין האמריקני היוקרתי לרפואת ילדים 'פדיאטריקס' מפרסם בימים אלו דו"ח חדש, על פיו אלפי ילדים מאושפזים מדי שנה בשל נזקים חמורים בשמיעה, שנגרמו כתוצאה מהשימוש בקיסמי אוזניים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המגזין האמריקני היוקרתי לרפואת ילדים 'פדיאטריקס' מפרסם בימים אלו דו"ח חדש, על פיו אלפי ילדים מאושפזים מדי שנה בשל נזקים חמורים בשמיעה, שנגרמו כתוצאה מהשימוש בקיסמי אוזניים.

הדו"ח החשוב מבוסס על מחקר שהתבצע בין השנים 1990 עד 2010, ומנתוניו עולים ממצאים עגומים ביותר: מסתבר כי בארה"ב לבדה, התאשפזו כ-260 אלף ילדים שסבלו מפגיעה בדרגות שונות באוזניים, בעקבות השימוש בקיסמי אוזניים. או במילים אחרות – 12,500 פגיעות מדי שנה, ו-34 פגיעות מדי יום (!).

לדברי המומחים, צמר הגפן שבקצה הקיסמים – אינו משנה את העובדה הזו, ואף הוא עשוי לגרום לפגיעה בעור התוף ונזק בלתי הפיך בשמיעה. מתוך אותן פגיעות ניתן למצוא ילדים שנפגעו בזמן שניקו בעצמם את האוזניים, ואחרים שנגרמו כתוצאה מניקוי כושל של ההורים או קרובי משפחה אחרים.

שני שליש מתוך המקרים עומדים על גילאי שמונה ומטה, ואילו 40% מהמקרים הם בני שלוש ומטה, כשהתלונות נשמעות בערך כך: "יש לי משהו מוזר באוזן", "האוזן שלי מגרדת", "כואב לי באוזן, אבל עמוק בפנים" ועוד.

ברוב המקרים הילדים טופלו ושוחררו לביתם, אך בלא מעט מקרים – הילדים שוחררו עם כאבים ונזקים כמו סחרחורות, בעיות באיזון, ונזקים בשמיעה.

אז למה אנחנו בכל זאת ממשיכים לנקות את האוזניים? "ישנו מיתוס שלפיו חייבים לנקות את תעלת האוזניים, ושצריך לעשות את זה באמצעות קיסם צמר גפן", מסביר ד"ר כריס ג'טנה – רופא מומחה לאף-אוזן-גרון בבית החולים לילדים באוהיו, העומד בראש המחקר. "אבל האמת היא שתעלת האוזן, למעשה מתנקה מעצמה, ושימוש בקיסמי אוזניים דוחק את השעווה פנימה, קרוב יותר לעור התוף. ומכאן גם הסיכון המוגבר לפגיעה חמורה בשמיעה".

תגיות:ילדיםסכנהקיסמי אוזניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה