חדשות בארץ

אבו מאזן מצהיר: "מוכן להיפגש עם נתניהו"

יו"ר הרשות הפלשתינית לקראת ביקורו של טראמפ: "אני נכון לשיתוף פעולה וכן לפגישה עם ראש ממשלת ישראל בחסותו של נשיא ארה"ב כדי להביא לשלום"

  • י"ד אייר התשע"ז
ביבי נתניהו ואבו מאזן (צילום ארכיון: פלאש 90)ביבי נתניהו ואבו מאזן (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

פחות משבועיים לפני ביקורו ההיסטורי של טראמפ בישראל, הפתיע אתמול יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן ואמר כי הוא מוכן להיפגש עם נתניהו, תחת חסותו של נשיא ארה"ב.

נשיא גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר המבקר באזור, נועד אתמול ברמאללה עם יו"ר הרשות, אחרי שנועד בתחילת השבוע עם גורמים ישראליים ודן עמם בחידוש תהליך השלום. לפי לשכת אבו מאזן, במהלך ביקורו הניח שטיינמאייר זר פרחים על קברו של יו"ר הרשות הקודם יאסר עראפת. במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם אבו מאזן, אמר שטיינמאייר כי "השינויים באזור דורשים ניסיון נוסף לחדש את תהליך השלום בין ישראל לפלשתינים".

אבו מאזן אמר כי הוא אמור להיפגש במהלך החודש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שיבקר גם בישראל, וכי הוא מוכן להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו תחת חסותו של טראמפ.

לדברי אבו מאזן, "הדגשתי בפני הנשיא טראמפ שאני נכון לשיתוף פעולה וכן לפגישה עם ראש ממשלת ישראל בחסותו כדי להביא לשלום. הבטחתי את השותפות המלאה שלנו במלחמה בטרור ובקיצוניות באזור שלנו ובעולם כולו".

אבו מאזן הוסיף ואמר לנשיא הגרמני כי כל הדרישות של האסירים הפלשתינים הינן הומניטריות: "אנו קוראים לישראל להיענות להן", טען.

בתוך כך, עובדי משרד החוץ ממשיכים לאיים בשיבוש ביקורו של טראמפ. אתמול (שלישי) הודיע ועד עובדי משרד החוץ לעובדים לחדול בטיפול בביקורו של הנשיא האמריקני בישראל, זאת בשל סכסוך העבודה שניטש סביב תנאי העסקתם של העובדים ואשר, לטענתם, אינו זוכה למענה הולם.

במכתב שיצא לעובדי המשרד, הודיע בוועד כי העיצומים יכללו הימנעות מטיפול בביקורו של הנשיא טראמפ וגם בנושא הבאת פועלי בניין מסין ומפורטוגל. בכל הנוגע לביקורו של הנשיא האמריקני נמסר לעובדים כי "אין לכתוב ניירות עמדה, אין להשתתף בישיבות הכנה, אין לבצע הזמנות והתחייבויות לספקים, אין לשלוח ציוד רלוונטי ואין לבצע כל פעולה אחרת הקשורה לביקור".

"עד לרגע זה לא התקבלה שום טיוטה להסכם. תם שלב המשא ומתן. אנחנו נמצאים בשלב העימות והמאבק הכפול: על מעמדנו המקצועי ועל תנאי השירות של עובדי משרד החוץ", נכתב בהודעה.

תגיות:אבו מאזןביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה