חדשות בעולם

דרמה בארה"ב: טראמפ פיטר את ראש ה-FBI

גורמים אמריקניים דיווחו הלילה ל-CNN כי קומי היה במשרדי הבולשת בלוס אנג'לס ודיבר עם העובדים כאשר שמעו בטלוויזיה שהוא פוטר על ידי טראמפ

  • י"ד אייר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פיטר הלילה (רביעי) את ראש הבולשת הפדרלית ג'יימס קומי – כך פורסם בסוכנויות הידיעות AFP ו'רויטרס'. "הנשיא קיבל את המלצתם של התובע הכללי ג'ף סשנס וסגנו בעניין פיטוריו של ראש ה-FBI", אמר דובר הבית הלבן שון ספייסר.

"ה-FBI הוא אחד המוסדות המכובדים בארצות הברית, והיום יתחיל פרק חדש בגולת הכותרת של אכיפת החוק במדינתנו", נכתב בהודעה, שבה נמסר כי יחל חיפוש מיידי אחר מנהל חדש לבולשת.

במכתב הפיטורים ששלח טראמפ לקומי נכתב כי זה האחרון כבר לא מסוגל לנהל ביעילות את הבולשת הפדרלית. "זה חיוני שנמצא הנהגה חדשה ל-FBI שתחזיר את אמון הציבור והביטחון בלגיטימיות של הארגון", כתב טראמפ במכתב לקומי, והוסיף: "בזאת אתה מסיים לאלתר את תפקידך ומורחק מהמשרד".

קומי, מונה על ידי הנשיא הקודם ברק אובמה ב-2013, לכהונה של עשר שנים. מערכת היחסים הרעועה בין השניים החלה עוד במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות - אז האשים טראמפ את קומי על כך שהוא לא מגיש כתב אישום נגד המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון בפרשת המיילים. כבר אז אמר טראמפ כי עם היבחרו הוא לא בטוח שישאיר אותו בתקפידו. אולם, לאחר שנכנס לתפקיד באופן רשמי הודיע טראמפ כי אין בכוונתו לפטר את קומי. בתוך כך, קלינטון האשימה את קומי שהרס את סיכוייה להפוך לנשיאה אחרי שהודיע כי הוא מחדש את חקירתו בפרשת המיילים.

גורמים אמריקניים דיווחו הלילה ל-CNN כי קומי היה במשרדי הבולשת בלוס אנג'לס ודיבר עם העובדים כאשר שמעו בטלוויזיה שהוא פוטר על ידי טראמפ. לטענת אחד הגורמים, קומי התבדח כדי שהאווירה תהיה נעימה ואז התקשר למשרדו כדי לקבל את האישור כי אכן נשלח לו מכתב פיטורין. דיווחים אחרים בארה"ב גרסו כי קומי חשב בתחילה שמדובר במתיחה לפני שקיבל אישור מוסמך כי הוא אכן פוטר. 

תגיות:דונאלד טראמפארה"בFBI

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה