מעניין

90,000 ש"ח קנס: הנכד החזיר ספר שסבתו שאלה מהספרייה - באיחור של 60 שנה

צוות הספרייה הלאומית בירושלים הוכה אתמול (ב') בתדהמה, לאחר שבחור צעיר התייצב בדלפק וביקש להחזיר שני כרכים של ספר היסטוריה, שסבתו שאלה לפני – לא פחות ולא יותר – 60 שנה (שנת 1957 ליתר דיוק). ומהו הקנס שנדרש הבחור לשלם על 'חוב' של 60 שנה? לא תאמינו

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

בחור צעיר שפסע אתמול בצעד בוטח לספרייה הלאומית בירושלים, הצליח להפתיע את צוות הספרנים עם השלל שהחזיק בידו: זוג כרכים של ספרי היסטוריה ישנים ומהוהים, שסבתו החוקרת שאלה מהספרייה לצורך כתיבת הדוקטורט שלה – לפני 60 שנה.

הספרים המדוברים ראו אור בשנת 1897 ועוסקים בנושא של 'ממלכת פריגיה' שהיא חלק מאנטוליה של היום. באותה תקופה שמה של הספרייה היה 'בית הספרים הלאומי', והודות לחותמת זו – הצליח הנכד לדעת להיכן שייכים הספרים, ולהחזיר אותם.

אלא שעל פי תקנון הספרייה – איחור בהחזרת הספרים גובל בתשלום קנס, ולפי החישוב של 1,560 ₪ לאיחור של שנה, מיודענו היה צריך לשלם 93,600 ₪ - עבור איחור של 60 שנה.

איך הוסדר הקנס בסופו של דבר? בלחיצת יד, חיוך ותודה על הספרים שהוחזרו. "הספרים הוחזרו לספרייה במצב מצוין", אמרה דוברת הספרייה, הגברת ורד ליון-ירושלמי. "אנחנו שמחים לקבל ספרים שהושאלו מהספרייה, גם לפני 90, 100 ו-120 שנה".

תגיות:השאלהקנסספריהספריםאיחור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה