חדשות בעולם

נשיא טורקיה ממשיך להשתלח: "ישראל מגבירה את התוקפנות כלפי הפלשתינים"

ארודאן, שרק לאחרונה השלים את הסכם הפיוס עם ישראל, משתלח בישראל בנאום חסר תקדים בחריפותו: "על עולם להעניש את ישראל על פשעיה"

  • י"ג אייר התשע"ז
ארודאן (צילום: shutterstock)ארודאן (צילום: shutterstock)
אא

נשיא טורקיה ממשיך להתסיס ולהשתלח בישראל: לאחר שנשא נאום חריף נגד ישראל בכנס בינלאומי באנקרה, נפגש הלילה (שלישי) עם ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, והמשיך בקו המתריס שלו.

בהודעה שפורסמה לאחר הפגישה נאמר כי "ארדואן הצהיר בפני חמדאללה על חשיבות המאמץ המשותף להגן על ירושלים מפני ייהוד. הוא הוסיף: "קשה להשיג שלום באזור מבלי שמוצאים פתרון הוגן עבור המטרה הפלסטינית. אסור לאפשר לאף מדינה לפעול נגד החוק, הפתרון היחיד הוא להקים מדינה פלסטינית בגבולות 1967 ולשם כך צריך להפעיל עוד לחץ על ישראל".

"ישראל מצליחה כל פעם להימנע מענישה ומגבירה את התוקפנות כלפי הפלסטינים. כל הניסיונות להשיג שלום ייכשלו אלא אם כן העולם יעמיד את ישראל על פשעיה", הסתיימה ההודעה.

כזכור, אמש השתלח נשיא טורקיה, ונשא נאום חסר תקדים בחריפותו נגד ישראל. בדבריו, קרא ארודאן לפלשתינים להגיע בהמוניהם לירושלים ומתח ביקורת קשה על התנהלותה של ישראל.

הנשיא הטורקי, שרק לאחרונה השלים את הסכם הפיוס עם ישראל, אמר בנאומם שנשא בכנס בינלאומי שנערך באנקרה כי "עלינו כמוסלמים לבקר באל אקצה הרבה יותר. מדוע מאות אלפי מוסלמים לא יבקרו גם הם באל קודס? זו תהיה התמיכה הגדולה ביותר באחינו שם".

בהמשך דבריו כינה את מדיניות ישראל "גזענית ומפלה". "למצור הישראלי על עזה אין מקום בקרב האנושות. הפתרון היחיד הוא הקמת מדינה פלשתינית עצמאית וריבונית לחלוטין, שבירתה מזרח ירושלים, ושתוקם בגבולות 1967".

על חוק המואזין, שאמור לאסור כריזה במסגדים בשעות הלילה ובשעות הבוקר המוקדמות כדי למנוע רעש, אמר ארדואן: "הצעת חוק שמטרתה לאסור קריאות מואזין בתפילות הבוקר במסגדים ממתינה לאישור בפרלמנט הישראלי. העובדה שעניין כזה אפילו עולה לסדר היום - מבישה".

תגיות:ארודאןטוריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה