חדשות בעולם

שגרירת ישראל בצרפת: "יחסי ישראל וצרפת יהיו טובים וידידותיים"

"היחסים עם ישראל יהיו מעתה מאוד ידידותיים", אמרה הבוקר שגרירת ישראל בצרפת, הלן לה גל. "הנשיא החדש תומך בלהמשיך לפעול נגד החרם על ישראל"

  • י"ב אייר התשע"ז
בעיגול שגרירת צרפת בישראל הלן לה-גאל (צילום: לע"מ)בעיגול שגרירת צרפת בישראל הלן לה-גאל (צילום: לע"מ)
אא

אנחת רווחה נשמעה באירופה כולה, עם היוודע תוצאות הבחירות לנשיאות צרפת. בשיחה שהעניקה הבוקר (שני) שגרירת ישראל בצרפת, הלן לה גל, לאתר ynet, היא אמרה כי "העם הצרפתי נתן תוצאה אדירה מאוד למקרון. זו בחירה של תקווה, גם לאירופה".

"אני אופטימית יותר היום", אמרה לה גל, "אני חושבת שמקרון מדבר אל האינטליגנציה של אנשים במקום אל הפחד שלהם. אם הוא יצליח הוא ישנה את הפוליטיקה של המדינה שלי".

לדברי השגרירה, מעתה היחסים בין ישראל לצרפת "יהיו מאוד ידידותיים. מקרון ביקר כאן לפני שנה וחצי כשהיה שר הכלכלה. הוא מאוד התרשם מהחדשנות בישראל וקיבל השראה מהאנרגיה פה. אז אני חושבת שהיחסים יהיו טובים. הוא נשאל על הסכסוך הישראלי-פלסטיני במהלך הקמפיין ואמר שהוא תומך בפתרון שתי המדינות וחושב שצרפת יכולה לשחק תפקיד, כי צרפת מדברת עם שני הצדדים".

לדבריה, מקרון "אמר שהוא לא תומך בהכרה חד צדדית במדינה פלסטינית, כשנשאל על זה. הוא אמר גם שהוא תומך בלהמשיך לפעול נגד החרם על ישראל". בתשובה לשאלה אם הוא צפוי לבקר באזור בקרוב, ענתה: "מוקדם מדי לדבר על זה, אני מקווה שכן. בשנה הבאה יהיו חגיגות 70 שנה ליחסים בין צרפת וישראל אז זו תהיה הזדמנות טובה בשבילו לבקר".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך אמש (ראשון) את עמנואל מקרון על ניצחונו בבחירות לנשיאות צרפת. "אני מצפה לעבוד עם הנשיא מקרון ולהתמודד יחד עמו מול האתגרים לשתי הדמוקרטיות שלנו", מסר נתניהו בהודעה שפרסם. "אחד האיומים הגדולים ביותר העומדים בפני העולם כיום הוא הטרור האיסלאמי הקיצוני שפוגע בפריז, בירושלים ובערים רבות בעולם. צרפת וישראל הן בנות ברית ותיקות ואני בטוח שנמשיך להעמיק את יחסינו", הוסיף ראש הממשלה.

ניצחונו של מקרון הוא בשורה טובה מאוד הן לישראל והן לקהילה היהודית בצרפת, שהתגייסה ברובה נגד מועמדת הימין הקיצוני, מרין לה פן, שתמכה באיסור על ברית מילה ושחיטה כשרה, ורוב חברי מפלגתה הם אנטישמים מוצהרים.

תגיות:צרפתשגריר ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה