ונשמרתם

מבהיל: מה מצאו הרופאים בגרונו של הפעוט, ומדוע הוחלט לנתחו?

הורים שימו לב: מומחים מהמרכז לרפואת ילדים ב'שניידר' שניתחו פעוט בן שנה ושבעה חודשים לאחר שסבל מהקאות וכאבי בטן – נדהמו לראות שרשרת של כ-40 מגנטים בתוך מעיו

(שרשרת המגנטים שנמצאה בגופו של הפעוט (צילום: דוברות ’שניידר’)(שרשרת המגנטים שנמצאה בגופו של הפעוט (צילום: דוברות ’שניידר’)
אא

הורים שימו לב: מומחים מהמרכז לרפואת ילדים ב'שניידר' שניתחו פעוט בן שנה ושבעה חודשים לאחר שסבל מהקאות וכאבי בטן – נדהמו לראות שרשרת של כ-40 מגנטים בתוך מעיו.

הפעוט אושפז במחלקת הילדים ועבר צילום רנטגן שהראה בבירור כי שרשרת כלשהי נמצאת בבטנו. תחילה נחשד כי מדובר בשרשרת בעלת חרוזי פלסטיק, ולכן הרופאים חיכו שהחרוזים יצאו מגופו בטבעיות.

כעבור זמן, כשלא התרחש שום שינוי לטובה ו'החרוזים' לא הראו תזוזה לכיוון פתחי היציאה מהגוף, גבר החשש כי מדובר בשרשרת של חרוזי מגנט, שעשויה לחסום את המעי והוחלט לנתח את הפעוט. "הסכנה שיש בבליעת מספר מגנטים בבת אחת, היא שהכוח המגנטי ימשוך את החלקים השונים בין שתי לולאות מעי, ש'ייתפסו' ביניהן", כך הסבירה ד"ר אדריאנה ניקה , רופאה כירורגית שנמנתה על צוות הרופאים שניתח את הפעוט.

לדבריה, במקרה הזה המגנטים אכן גרמו לנקב במעי, אבל הודות לכך שהניתוח בוצע במהירות וכל המגנטים הוצאו מתוכו בזמן – נמנע מצב חמור של התפתחות נמק ש"יכול לגרום לזיהום חריף בחלל הבטן".

בשלב זה מחלים הפעוט מהניתוח, ויועבר בהמשך למחלקה הכירורגית להמשך טיפול. ובינתיים, קוראים הרופאים להורים ומבקשים: "יש להרחיק את המגנטים הללו מילדים קטנים, ובכל מקרה של חשד לבליעה של חפץ זר – יש להגיע לאלתר לבית החולים".

תגיות:בית חוליםפעוטותסכנהבליעהחפץ זר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה