חדשות בעולם

מקרון או לה פן? היום: סבב הבחירות השני לנשיאות צרפת

לאחר מערכת בחירות סוערת מתמיד, ילכו היום אזרחי צרפת לקלפיות ויכריעו מי יוביל את מדינתם בשנים הקרובות. מועמד המרכז, עמנואל מקרון, מוביל בסקרים ברוב גדול

  • י"א אייר התשע"ז
מרין לה פן ועמנואל מקרון (צילום: shutterstock)מרין לה פן ועמנואל מקרון (צילום: shutterstock)
אא

היום (ראשון) ילכו 47 מיליון אזרחי צרפת לקלפיות ויכריעו מי ינהיג את מדינתם בשנים הקרובות - מועמד המרכז עמנואל מקרון בן ה-39 או מועמדת הימין הקיצוני מרין לה פן בת ה-48.

קמפיין הבחירות של שני המועמדים הסתיים ביום שישי. מקרון הדגיש את הסכנה שבימין הקיצוני בעוד לה פן, שזוכה לתמיכה באזורים חלשים כלכלית, מתרכזת בהכפשתו של מקרון. בדומה לבחירות בארה"ב.

מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות, מרין לה פן, אמרה כי לא משנה מה יהיו תוצאות הסיבוב השני, מפלגתה השיגה ניצחון אידיאולוגי. בראיון לסוכנות הידיעות AP  אמרה: "גם אם לא נשיג את מבוקשנו, נולד כאן כוח פוליטי עצום. הצלחנו לשנות את הפוליטיקה הצרפתית".

בסקר האחרון שפורסם בסוף השבוע, זכה מקרון ל-63% תמיכה בעוד לה פן קיבלה 37% בלבד, זאת לאחר העימות הסוער שנערך בין השניים. סקר אחר מעיד כי כרבע מהמצביעים הצרפתים לא מתכוונים להשתתף בבחירות.

מנהיגי העולם חלוקים בתמיכתם בין המועמדים. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש במהלך מסע הבחירות עם לה פן - בצעד שהתפרש כתמיכה בה, למרות הבהרתו של פוטין כי "אין לרוסיה רצון להשפיע על אירועים בשום צורה, אבל יש לנו את הזכות לדבר עם כולם".

לפני כשבועיים פרסם מקרון פרסם בחשבון הטוויטר שלו שיחה שניהל עם הנשיא האמריקני לשעבר ברק אובמה. "המסר העיקרי שלי הוא לאחל לך בהצלחה בימים הקרובים", אמר אובמה. בסוף השבוע פרסם אובמה סרטון תמיכה במקרון. בסרטון משבח אובמה את מקרון  בכך שהוא "פונה  לתקוות של העם, ולא לפחדים שלהם". גם קנצלרית גרמניה,  אנגלה מרקל, הביע את תמיכתה במקרון.

אתמול, יממה בלבד לפני פתיחת הקלפיות, ספגה מערכת הבחירות טלטלה עזה, כאשר המטה של עמנואל מקרון הגיש תלונה על פריצת ענק למחשבים שלו והדלפה של רבבות מיילים, מסמכים וקבצים השייכים לקמפיין. מטה מקרון אינו יכול להתגונן ולהסביר את הנושאים שנחשפו בהדלפות, מכיוון שהחוקה הצרפתית אוסרת על כל פרסום, העלול להשפיע על תוצאות הבחירות 36 שעות לפני פתיחת הקלפיות ועד לסגירת הקלפי האחרונה ביום ראשון. 

תגיות:בחירותצרפתמרין לה פןעמנואל מקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה