חדשות בארץ

תקדים: מחבלים ששובתים רעב בכלא הישראלי - יוזנו בכפייה

בעקבות שביתת הרעב של כ-1,200 מחבלים הכלואים במתקנים ישראלים, ביניהם מרצחים מהפת"ח, חמאס ועז א-דין אל קסאם - ישראל שוקלת להביא ארצה רופאים ממדינה זרה שיזינו את המחבלים בכפייה, זאת על מנת שלא לסכן את חייהם

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

תקדים בארץ: בעקבות שביתת הרעב של כ-1,200מחבלים ביטחוניים הכלואים במתקנים ישראליים, ביניהם מרצחים מהפת"ח, חמאס ועז א-דין אל קסאם - ישראל שוקלת להביא ארצה רופאים ממדינה זרה (ששמה טרם הותר לפרסום) שיזינו את המחבלים בכפייה. זאת על מנת שלא לסכן את חייהם.

את הצעד הדרמטי יזמה המדינה כדי לא לשאת בהשלכות החמורות הכרוכות במותם של אסירים ביטחוניים – השלכות שעשויות להסלים ולהגיע אף לידי אינתיפאדה נוספת.

על פי החשיפה בחדשות 2, מהלך שכזה הוא האופציה הכמעט יחידה שמסוגלת לעקוף את הנחיית ההסתדרות הרפואית, האוסרת על רופאים ישראלים לבצע סוג כזה של פעולה. מי שיזם את שביתת הרעב כזכור, הוא מרואן ברגותי – ואחריו, כפטריות אחר הגשם, הצטרפו מאות אסירים אחרים השוהים בבית הכלא גלבוע, קציעות, שקמה, מגידו, נפחא, רמון, הדרים וניצן.

בטור מיוחד שפרסם ברגותי ב'ניו יורק טיימס', לאחר שהצליח להבריח מכתב מהכלא – הסביר לעולם כולו מדוע החליט לשבות רעב וכתב כי "לאחר שהעברתי את 15 השנים האחרונות בכלא הישראלי - הייתי קורבן למערכת הבלתי חוקית של מעצרים שרירותיים, וטיפול נוראי באסירים הפלסטינים. ולאחר שניסינו לנצל כל אופציה אחרת, החלטתי כי אין כל ברירה, מלבד להתנגד להתעללות הזו, על ידי שביתת רעב", דבריו.

תגיות:שביתת רעבכלאמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה