חדשות בארץ

הילד במעון? תיאלצו למצוא סידור חדש החל מיום ראשון

14,000 הורים לילדים הלומדים במעונות ויצו ייאלצו למצוא פתרון לילדיהם. הסיבה: שביתה החל מיום ראשון הקרוב

  • ח' אייר התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, 187 מעונות ויצו ברחבי הארץ לא ייפתחו ביום ראשון. המשמעות: כ-14,000 פעוטות יישארו בבית ללא מסגרת. הסיבה: סכסוך בין הנהלת ויצו לבין העובדים והעובדות, שטוענים כי לא קיבלו את תוספת השכר שהובטחה להם לאחר שמשרד הרווחה העביר מיליוני שקלים על מנת להעלות את שכר המטפלות.

על פי טענת העובדים, שכרם היה אמור לעלות בכ-300-400 שקלים לחודש בהתאם לוותק, אך ברגע האחרון בוטלה ההעלאה. "ארגון ויצו כבר קיבל 7 מיליוני שקלים, אך התוספת לא הגיעה לעובדים בעצמם. ההסתדרות אישרה את תחילת השביתה החל מיום ראשון.

למרות משא ומתן שנמשך חודשים ארוכים, מאז הגיעו משרד הרווחה וארגוני מעונות היום לסיכום, ההנהלה והעובדים בויצו לא הצליחו להגיע לסיכום.

בארגון העובדים הדגישו כי החל מיום ראשון ועד להודעה חדשה "לא ייפתחו מעונות היום בויצו, בתי הספר, ויצו ישראל, הסניפים, אחוזת ילדים, בית הורים, המשרד הראשי וכל מוסדות ויצו".

באחד המעונות קיבלו ההורים הודעה מאת המטפלות: "אין צורך להכביר במילים על עבודתן הקשה של עובדות המעונות, אשר עובדות תחת מחסור קבוע בכוח אדם ונאלצות לטפל בילדי המעון תחת תנאים בלתי נסבלים", ציינו העובדות. "צר לנו על חוסר הנעימות שעלול להיגרם כתוצאה מהשביתה. אנו בטוחים שאתם ההורים מחזקים את ידינו למרות אי הנוחות, ושאתם תומכים בנו למאבק לשיפור תנאי עבודתנו. תודה על ההבנה ושיתוף הפעולה", הוסיפו.

תגיות:שביתהמעון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה