חדשות בעולם

הבית הלבן לאחר הפגישה: טראמפ מודאג מהמשכורות למחבלים

נשיא ארה"ב נפגש אתמול עם יו"ר הרשות הפלשתינית ואמר כי "אני מקווה להשיג דברים נפלאים עם ישראל והפלשתינים"

  • ח' אייר התשע"ז
טראמפ ואבו מאזן (צילום מסך)טראמפ ואבו מאזן (צילום מסך)
אא

לראשונה מאז נכנס לתפקידו, אירח אתמול (רביעי) נשיא ארה"ב דונלד טראמפ את יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן, זאת לאחר סדרת פגישות שערך הנשיא האמריקני עם מנהיגי האזור.

בפתח הפגישה ערכו השניים מסיבת עיתונאים משותפת, במהלכה אמר טראמפ: "אני מקווה להשיג דברים נפלאים עם ישראל והפלשתינים. אני מחויב לעבוד עם ישראל והפלשתינים בשביל להשיג הסכם, אבל אי אפשר לכפות הסכם שכזה. אני אעשה את כל המאמצים בשביל להשיג הסדר".

הנשיא הוסיף וציין כי "השלום לא יחזיק מעמד במקרה שבו ההנהגה הפלשתינית לא תדבר בקול אחד נגד הסתה, אלימות ושנאה. ישראל והפלשתינים צריכים להתחייב להסכם שבו שני הצדדים יוכלו לחיות בכבוד. אני רוצה להיות מתווך בהסכם הזה, ואני מקווה שבקרוב לא תהיה שנאה בין הצדדים".

טראמם אמר כי "אני מקבל את אבו מאזן כשותף ומצפה לראות חתימה על מסמך עם ישראל. אנחנו נעבוד קשה כדי לגרום לשלום לקרות. אנחנו גם נדון במאמצי הממשל האמריקני לקדם את הכלכלה הפלשתינית על ידי ייצור עבודות וביטחון אזורי. מדובר בדברים שהם חשובים לתהליך השלום".

גם אבו מאזן התייחס לתהליך המדיני. "אנחנו מעוניינים לייצר עסקת שלום היסטורית, שתכלול שתי מדינות, מדינה פלשתינית לצד ישראל. השלום יעניק דחיפה למלחמה בטרור. הגיע הזמן שלאחר יותר מ-50 שנות כיבוש, ישראל תכיר במדינת פלשתין כמו שאנו מכירים במדינת ישראל. אנחנו מאמינים שתחת הנהגתה האמיצה של ארה"ב נגיע לסיום הסבל של הפלשתינים ולשלום היסטורי".

לאחר הפגישה הודיע דובר הבית הלבן, שון ספייסר, בתדרוך לעיתונאים, כי במהלך הפגישה הביע הנשיא דאגה מנושא העברת תשלום למשפחות מחבלים. לדבריו, השניים דנו בנוסף בקידום השלום, במניעת הסתה נגד ישראל בתקשורת הפלשתינית, בצעדים להעצמת הכלכלה הפלשתינית, וכן במאבק בטרור ובארגון דאע"ש.

בארגון חמאס הגיבו לפגישה ומסרו כי "אנו דוחים את הצהרותיו של אבו מאזן, לפיהם ניתן לפתור את סוגיות הקבע. הוא לא מייצג אותנו. אלו זכויות לאומיות של כל הפלשתינים".

תגיות:אבו מאזןפלסטיניםדונאלד טראמפמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה