חדשות יהדות

חתן חידון התנ"ך: "הרגשה מטורפת. אני לומד בבית ספר חילוני, ולא האמנתי שאגיע לזה"

למרות שהתכונן למעמד במשך שבועות רבים, ושקד על התנ"ך כ-12 שעות ביממה מדי יום – הבוקר (ד') התקשה שגיב לוגסי בן ה-15 ממעלות, להאמין שהוא זה שזכה בתואר הנכסף של חתן חידון התנ"ך לנוער. אימו לורנה: "התפללנו להיסטוריה הזאת, וידענו ששגיב יעשה תקדים"

ראש הממשלה ושגיב לוגסי בעת מעמד ההכתרה המרגש (צילום מסך)ראש הממשלה ושגיב לוגסי בעת מעמד ההכתרה המרגש (צילום מסך)
אא

למרות שהתכונן למעמד במשך שבועות רבים, ושקד על התנ"ך כ-12 שעות ביממה מדי יום – הבוקר (ד') התקשה שגיב לוגסי בן ה-15 ממעלות, להאמין שהוא זה שזכה בתואר הנכסף של חתן חידון התנ"ך לנוער.

לראשונה מזה 30 שנה, הפך לוגסי – תלמיד בית הספר 'אורט' בעיר – לחילוני הראשון שמצליח לעמוד באתגר, ולזכות בלא מעט אהדה, יוקרה וכבוד. "זו הרגשה מטורפת. לא האמנתי שאני אגיע למעמד הזה", סיפר לוגסי הצעיר בראיון ל  ,Ynetמיד לאחר הזכייה. "אני מתכונן כבר שנתיים ובשנה האחרונה לומד 12 שעות ביום. לא הלכתי לבית ספר חודשיים, כי הייתי לומד מבוקר ועד לילה, עם המורה שלי – אבל לא האמנתי שזה יקרה.

"אני לא ממש מעכל שדווקא אני שבא מבית ספר חילוני – זכיתי", סיפר הנער בהתרגשות. "הסיכויים לא היו לטובתי, ובכל זאת הצלחתי ואין ספק שזה גורם לתחושות מיוחדות. זו הרגשה מלחיצה קצת, אבל בסוף, הידע בתנ"ך זה מה שחשוב", אמר.

מעניין לציין כי התפנית המדהימה התרחשה דווקא בשלב האחרון של התחרות, שנערכה בהנחייתו של אבשלום קור. בשלבים האחרים לוגסי מעט פיגר, אך דווקא בשלב האחרון – הצליח לענות על כל התשובות נכונה. "ככל שהשלבים התקדמו וראיתי שאני עונה, התחלתי להאמין. ובשאלת ראש הממשלה, הרגשתי שאני ממש הולך לזכות", הוא אומר.

אמו של לוגסי, לורנה, שהתראיינה ל'מעיין השבוע' סיפרה כי אחיו הגדול של שגיב חזר בתשובה בגיל 13, וכיום לומד באחת הישיבות היותר מוכרות לבעלי תשובה, בבני ברק. התהליך של האח הגדול אמנם גרם למשפחה סוג של טלטול, אך בעקבותיו הקימה האם ארגון חסד בשם 'נתינה מאושרת' והתחזקה אף היא ברוחניותה. "למדנו למצוא את נקודת האיזון, שיהיה טוב למשפחה ולבן שחזר בתשובה", סיפרה. "הוא גילה בפנינו את היופי שבדת, סביב שמירת ערכים וכבוד הדדי. היום, לאחר ניסיוני האישי וסיפור ההצלחה שלנו – אני מלווה משפחות שהילדים שלהם חוזרים בתשובה, ועוברות את הלבטים שאני חוויתי בעבר. אני מעניקה לאותן משפחות כלים יחודיים ומסייעת לשמור אל אחדות המשפחה".

לאחר הזכייה אמרה לורנה: "אין מאושרת וקורנת מאושר ממני. מגיע לשגיב. הענווה, ההתמדה והדרך ארץ – הם שהובילו אותו למה שראיתם. אני נרגשת כולי. הוא הגשים חלום שהוא סוחב איתו שלוש שנים, ואני תמיד אמרתי לו: אתה תגיע לרגע על הזה'. התפללנו להיסטוריה הזאת, וידענו ששגיב יעשה תקדים".

תגיות:תחרותחילוניםחידון התנ"ך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה