חדשות בארץ

"יום זעם" בשטחים: מוקדי הפגנות רבים בגדה המערבית ובמזרח ירושלים

עשרות פלשתינים נפצעו בעימותים מול כוחות הביטחון, במהלך הפגנות שנערכו במוקדים רבים. "יום הזעם" הוכרז לאות תמיכה בשביתת הרעב של האסירים הפלשתינים

  • ד' אייר התשע"ז
"יום זעם" בגדה המערבית (צילום: פלאש 90)"יום זעם" בגדה המערבית (צילום: פלאש 90)
אא

במוקדים רבים בגדה המערבית ובמזרח ירושלים נערכו הפגנות בסוף השבוע, במסגרת "יום זעם" שהוכרז לאות תמיכה בשביתת הרעב של האסירים הפלשתינים בבתי הכלא בישראל. לדברי הועדה המארגנת של שביתת הרעב, לפחות 1,200 אסירים פלשתינים, מרביתם בכלא עופר הסמוך לרמאללה, ממשיכים לשבות ביומה ה-12 של השביתה.

על פי הודעת הסהר האדום הפלשתיני, לפחות 28 פלשתינים נפצעו בעימותים עם כוחות צה"ל במהלך ההפגנות במוקדים שונים, ונרשמו עימותים באזורים סמוכים לשכם ולרמאללה, כמו גם במקרים נוספים בהם בלעין, סלפית, בית אומר וקלקילה.

בבית לחם דווח כי כוחות הביטחון הפלשתיניים מנעו מצעירים להתפרע.

בזריקות אבנים בסינג'יל נפצעו שבעה ישראלים באורח קל. גורמים ביטחוניים מסרו כי ידוע על יידוי אבנים בכמה מוקדים, בעיקר באזור מחסום קלנדיה, בבית אומר ובמתחם קבר רחל בבית לחם. כוחות הביטחון הישראליים פיזרו את ההפגנות בכמה מוקדים, בחלקם תוך ריסוס גז מדמיע.

ההפגנות ברחבי הגדה נערכו בתום אירועי יום השישי, שחלקן נערכו מחוץ למסגדים, לאות תמיכה באסירים.

שביתת הרעב של האסירים הפלשתינים החלה לפני 12 יום, בהוראתו של מרואן ברגותי, מחבל פת"ח המרצה 5 מאסרי עולם בישראל. ברגותי, וכן אסירים נוספים, הועברו לבידוד בימיה הראשונים של השביתה.

בתוך כך, מאז יום שישי בבוקר דיווחו תושבי אזור פתחת ניצנה בקשיים וחוסר יכולת להתקשר ולנהל מערכות מבוססות טלפוניה סלולארית, כמו גם מערכות חקלאות מתקדמות. לאחר בדיקה התברר כי רשתות הסלולר ושב"ס חסמו את המשדרים על מנת למנוע מאסירים ביטחוניים הכלואים בכלא קציעות הסמוך, ובכלא נפחא, המרוחק יותר, מלנהל ביניהם שיחות במהלך שביתת הרעב שלהם, כדי לתאם צעדים ומהלכים.

לאחר פניות רבות של חקלאים, חברות הסלולר הסירו חלקית את החסימות, לאחר שהתושבים והחקלאים טענו כי חסימת רשתות הסלולר פגעה קשות בתפקוד מחשבי ההשקיה והבקרה החקלאית.

תגיות:פלסטיניםשביתת הערביום זעם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה