כתבות מגזין

רב קהילה, ד"ר לנטורופתיה ואב לשישה: הכירו את פוקד העקרות מנתניה

בראיון מיוחד להידברות מספר ד"ר אברהם מאיר גדניה על המקרים המיוחדים בהם טיפל, ועל שיטת טיפולו הייחודית שמשלבת גוף ונפש - תרופות טבעיות, תזונה, אמונה והודאה. "מי שלא מאמין - לא מתפלל. ומי שמאמין - זה עוזר לו להתרפא"

  • ד' אייר התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

"אחד הדברים המרגשים ביותר בקריירה ארוכת השנים ורצופת החוויות שלי", מספר ד"ר אברהם גדניה, "הוא מספר הפעמים הרב יחסית בהם התכבדתי להיות הסנדק בבריתות של ילדים שנולדו להורים עם בעיות פוריות לא פשוטות, ובחסדי שמיים ובהשתדלותי הם נפקדו בזרע של קיימא.

"וגם בתוך המקרים המרגשים הללו, ישנם סיפורים מעניינים במיוחד. למשל, לפני כמה שנים הגיע אלי זוג שהרבה שנים לא הצליח להביא ילדים, וברוך ה' האישה נכנסה מהר מאוד להריון מהר מאוד. לפני שהיא גלתה שהיא בהריון, היא תכננה לעשות איזשהו טיפול פולשני, שאם היו עושים אותו - התינוק היה נופל. בנס גדול היא גילתה ברגע האחרון שהיא בהריון, וכמובן לא עשתה את אותו טיפול. גם בברית של הילד הזה זכיתי להיות הסנדק".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

זהו ד"ר אברהם מאיר גדניה, אוטוטו בן שישים, נשוי ואב לשישה ילדים, רב קהילה, מתגורר בנתניה, נטורופת והומאופת כבר ארבעים שנה, המשמש גם כאברך בכולל מקומי. "בסביבות שנת 82' התחלתי לטפל באנשים. אני מטפל במגוון רחב של בעיות, מקלות ביותר ועד הכי קשות, כמו המחלה הידועה, בעיות פוריות ועוד. בעבר הייתי מטפל גם בבעיות פסיכיאטריות, אבל הפסקתי עם זה כי זה דורש מאמץ נפשי גדול מבחינתי, ואני כבר לא צעיר. במקביל לכל זאת אני גם עובד בקופת חולים לאומית אצלנו בנתניה, מטפל בנטורופתיה והומאופתיה".

נפתח בדברי התורה - איך באה לידי ביטוי כהונתך כרב קהילה?

"אני מוסר שיעורים בכמה מקומות בשכונת דורה בנתניה, גם בימי חול וגם בשבת, וברוך ה' עשרות אנשים מגיעים ומשתתפים. אני חי כבר 40 שנה בשכונה הזו. בבקרים אני לומד פה בכולל בשכונה, בעיקר לימודי הלכה".

ואיפה למדת את לימודי הבריאות, ובמה אתה מטפל בעיקר?

"למדתי בתל אביב, בבית ספר לרפואה טבעית, ומאז המשכתי ללמוד עוד ועוד. אני לומד כל הזמן. היום ב"ה כבר יש לי תואר דוקטור בנטורופתיה. לגבי הטיפול, הבעיות הכי שכיחות הן אנשים שהיה להם בעיות של כולסטרול, ותודה לאל הרבה פעמים אנחנו מצליחים להוריד להם אותו מהר מאוד. לצד הדברים השכיחים, יש דברים יוצאי דופן יחסית, כמו חולה קשה שהגיע אלי, שהיה מועמד לניתוח לב, ובעזרת הטיפול זה נמנע לבסוף. הטיפול שלי הוא בשיטה טבעית, בשילוב תזונה נכונה שמתאימה לחולה עצמו, ובשילוב תרופות טבעיות שאני נותן. אני מדריך את המטופלים שלי לאורח חיים בריא ונכון. ואז המצב מתאזן ומשתפר לאט לאט".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

באיזה אופן אתה משלב בעבודתך את היותך רב ומטפל ברפואה משלימה?

"אני משלב את שני הכובעים שלי בטיפול אותו אני מעניק, באופן כזה שמצד אחד אני מטפל בגוף – תזונה, תרופות, ועוד, ומצד שני אני מטפל גם בנפש, כרב. וכך למעשה אני גם משלב רוחניות בטיפול הגשמי שאני נותן. ובאופן הזה, זה יוצא הכי טוב. זה מאוד מקל על הטיפול הפיזי. ברוב במקרים השילוב מאוד עוזר למטופל לעבור את התהליך בצורה טובה יותר".

תוכל להרחיב על השילוב אותו תיארת?

"בהחלט. אתן דוגמא. היה לי מטופל אחד שהיה חולה בסרטן. המחלה הזו, כדאי לדעת, למעשה מתחילה יותר בנפש, ואחר כך באה לידי ביטוי בגוף. סרטן זה 'סר טינה' – אדם שיש לו טינה בלב כלפי מישהו או משהו, יכול להתחיל אצלו סרטן. לא חייב, אבל יכול. במהלך הטיפול, ותוך כדי השאלות שלי, התברר שיש לאותו אדם טינה חזקה למישהו שפגע בו לפני יותר משלושים שנה. עם התקדמות השיחות שלנו, לאט לאט הוא מחל לו. ה' עזר מאוד - כמו שהוא עוזר בכל דבר, ואותו אדם התגבר על הסרטן בקלות יחסית. זה היה ממש מדהים לראות את זה בעיניים. ה' עושה את הכל, אנחנו רק עושים השתדלות.

"יש עוד משהו שחשוב לי לומר, והוא שאני אף פעם לא מתערב במה שהרופא נותן. ולא משנה את ההמלצות שלו. אני רק משלב, ומוסיף להן משלי, בעזרת מה שה' חנן אותי לדעת ולהשכיל. אני רק משלים את הטיפול. וזה בכלל לא משנה אם זה משהו קל או משהו קשה. אני רק מסייע. ברוב המקרים, לאט-לאט המצב משתפר, ואז הרופא, באופן טבעי, מחליט להוריד את המינון של התרופות, או להוריד בכלל, לשמחת כולנו".

ככל שהשיחה שלנו מעמיקה, אני רואה איך ד"ר גדניה יותר ויותר חי את עולם התורה, את האמונה בה', ומשלב בטיפולו את ענייני הקדושה. עושה לה' מקום בכל פועלו. "התפילה היא חלק חשוב מההצלחה הטיפולית", הוא אומר לקראת סוף שיחתנו, ואני מרגיש שבכוונה שמר הוא לסוף את הדברים החשובים באמת. "זה מראה על האמונה של האדם. מי שלא מאמין - לא מתפלל. ומי שמאמין - זה עוזר לו להתרפא. חד משמעית. גם אם זו תפילה כתובה, וגם אם זו תפילה שבעל פה, זה מאוד עוזר לריפוי. וגם, חשוב מאוד לומר, עניין ההודאה הוא מהותי. להודות לה' על כל מה שקורה. גם לזה יש תוצאות מדהימות".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

לסיום, יש עצות לחיים בריאים שברצונך להעניק לקוראים?

"בתחום הפיזי יש תעשה ולא תעשה. בלא תעשה יש שני דברים הכי מזיקים וחייבים להיפטר מהם – סוכר ושומנים. כל מיני שומנים, שמן וכדומה. אלה שני מזיקים במקום הראשון בעולם. אני מוריד אותם לכל מטופל שבא לי. והתעשה זה לאכול בצורה בריאה – ירקות, פירות וקטניות. בצד הרוחני אני תמיד אומר לאנשים – קודם כל תודו לה'. על כל דבר. אפילו מה שנראה לא טוב. התודה משפרת ומתקנת הרבה דברים. ותפילה. למעשה, זה חשוב יותר מהכל".

תגיות:רפואהפוריותעקרותתרופה טבעית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה