חדשות בארץ

7.5 שנות מאסר לעו"ד שייצג אנשי חמאס. השופט: "חתר תחת ביטחון מדינתו"

7.5 שנות מאסר בפועל נגזרו היום (ה') על עו"ד מוחמד עבאד – תושב בענה שייצג אנשי חמאס, והעביר מידע בין אסירים ביטחוניים שייצג לבין פעילים בארגון הטרור. השופט אברהם אליקים: "המידע שהעביר היה בבחינת פצצה מתקתקת"

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

7.5 שנות מאסר בפועל נגזרו היום (ה') על עו"ד מוחמד עבאד מבענה, בבית המשפט המחוזי בחיפה. עבאד מואשם כי ניצל את תפקידו לרעה והעביר מידע קריטי שהוא בבחינת 'פצצה מתקתקת' כהגדרת השופט, בין אסירי חמאס ביטחוניים שנמצאים בבתי כלא ישראלים, לבין בכירים בארגון החמאס.

בד בבד לעונש המאסר, השופט אברהם אליקים גזר על עבאד קנס של 50 אלף שקל, ומיליון שקלים שנמצאו בביתו ובחשבון הבנק שלו – הוחרמו על ידי המדינה. "הנאשם עמד במרכז מעגל תקשורת בין חאלד משעל בקטאר, וסאלח אל עארורי בטורקיה – שמטרותיהם כמנהיגי החמאס, לפגוע קשות במדינת ישראל", כתב השופט, כפי שהתפרסם לראשונה ב'Ynet'. "הוא לא נרתע להוות חוליית תקשורת בין חורשי רעה אלו".

עבאד עבד בשיתוף פעולה עם עורכי דין נוספים ביניהם שני עורכי דין שהם פעילי חמאס מוצהרים, ועורך דין נוסף בשם מחמוד רג'ב, מעזה. "הנאשם נטל חלק ביצירת תיאום ארגוני בין אסירי חמאס, בינם לבין עצמם, בינם לבין הנהגת החמאס בבתי הכלא השונים, ואף סייע לשימור הקשר בין הנהת החמאס בכלא, לבין ההנהגה בחוץ", דברי השופט.

"התיאום הזה ושימור הקשר הזה, נעשו במודעות מלאה ומרצון. במעשיו לא רק חיזק את מפקדות החמאס בכלא, אלא מימש אינטרס מובהק של ארגון החמאס ומתן חיזוקים למחבלים שנתפסו".

בהתנהגותו זו, לדברי השופט, הנאשם נתן שירות לארגון הטרור – דבר שהצליח לעורר את זעמו של השופט, ואף הוביל אותו לתהות מדוע עשה כך. "לחתור תחת ביטחון מדינתו, שבה מתגוררים וחיים – משפחתו, אימו, אשתו וילדיו?!", כתב וציין כי ודאי היה זה בשל בצע כסף תחילה, אך את עבאד לא עניינו יתר על המידה – ההיבטים האידיאולוגיים של הארגון. "הנאשם ידע היטב כי במידע אותו העביר ממנהיגי החמאס הכלואים אל מחוץ לכלא, יש פוטנציאל של פצצה מתקתקת. בכל אחד מ-18 הדיווחים שאותם ניתחתי בהכרעת הדין, הייתה פגיעה בביטחון המדינה, או פוטנציאל משמעותי לפגיעה שכזו", קבע.

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה