חדשות בעולם

לפנות בוקר: ישראל תקפה מצבור נשק איראני שיועד לחיזבאללה

ההפצצה התרחשה סביב השעה 03:30 לפנות בוקר. עדיין לא נודעו מימדי הנזק שנגרם במקום. מישראל לא נמסרה תגובה או התייחסות

  • א' אייר התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ישראל תקפה לפנות בוקר (חמישי) מצבור נשק איראני שהיה מיועד כנראה לחיזבאללה – כך דווח בסוכנות רויטרס מפי כוחות המורדים בסוריה. גם רשת "אל מנאר" של חיזבאללה האשימו את ישראל בתקיפה. 

גורמי אופוזיציה וכן ארגון זכויות האדם הסורי שיושב בלונדון, שדיווחו על ההפצצות בתקשורת הערבית, ציטטו את אתר החדשות הרוסי ספוטניק, שדיווח על חמש תקיפות ישראליות לכאורה.

שרשרת הפיצוצים אירעה באזור נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, המשרת את איראן כקו אווירי להעברת תחמושת למיליציות הפרו-איראניות, שחיזבאללה בראשן, הלוחמות בסוריה.

ההפצצה התרחשה סביב השעה 03:30 לפנות בוקר. עדיין לא נודעו מימדי הנזק שנגרם במקום. מישראל לא נמסרה תגובה או התייחסות.

רון בן ישי, הפרשן הצבאי של ynet, מסביר כי מדובר ככל הנראה במשלוח מאיראן של נשק שובר שוויון. בהנחה וחיל האוויר הישראלי תקף את המשלוח, הוא עשה זאת כיוון שנחצו שלושת הקווים האדומים של ישראל: מניעת העברת נשק איכותי ומדויק לחיזבאללה, מניעת התעצמות בנשק לא קונבנציונלי ופגיעה בריבונות ישראל.

בתוך כך, קצין בכיר בצה"ל העניק השבוע תדרוך לכתבים, והתייחס לאחת התקיפות שביצעה ישראל באחרונה בשטח סוריה. "יעד התקיפה כלל כ-100 טילים שיועדו לחיזבאללה. חלקם הושמד וחלקם הגיע לחיזבאללה", אמר.

קצין בכיר נוסף אמר באחרונה בשיחה עם כתבים כי איראן איבדה את ההגמוניה שלה בסוריה, שהוחלפה בהגמוניה רוסית. הקצין הבכיר שרטט תמונת מצב לאחר ההתפתחויות בחודשים האחרונים בסוריה, שלפיהן אסד צבר ביטחון לאחר שהחזיר לשליטתו שטחים במערב המדינה. בין השאר איפשר לו הדבר לירות טילי נ"מ לכיוון ישראל בניסיון כושל ליירט את מטוסי חיל האוויר שתקפו משלוח נשק מתקדם שיועד לחיזבאללה. לדבריו, מדיניות צה"ל לסכל הברחת נשק מתקדם מסוריה לחיזבאללה תימשך חרף תקרית הנ"מ.

תגיות:חיזבאללהתקיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה