סיפורי אמונה

"אם תבטיח שתפסיק לדבר בבית הכנסת – אני מבטיח לך בן זכר"

סיפור מופת: "אני מבקש שהרבי ירחם עליי, ויבטיח לי זרע של קיימא", בכה היהודי. "אשתי אמרה לי שבלי הבטחה מפורשת מהרבי אין לי מה לחזור הביתה"

  • ל' ניסן התשע"ז
(צילומים: shutterstock)(צילומים: shutterstock)
אא

רבי שלמה מזוועיהל כיהן כרבה של חסידות זוועהיל באירופה, וסביב ברכותיו ועצותיו ידועים סיפורי מופתים עצומים. אחד מהם סופר על ידי הרב נחום כהן, שהעיד ששמעו מפי הרב שמעון אליהו שלזינגר זצ"ל, שהיה עד למחזה.

באחד הימים התלווה הרב שלזינגר אל הצדיק מזוועהיל, כאשר ניגש אליו לפתע יהודי ומספר לו, בבכי רב, שהוא חשוך ילדים מזה זמן רב. "אשתי הגיעה למצב כזה שהורתה לי לבקש ברכה מהרבי, ואמרה שאין לי מה לבוא הביתה בלי הבטחה מפורשת מהרבי שיוולדו לנו ילדים. אני מבקש שהרבי ירחם עליי, ויבטיח לי זרע של קיימא", התחנן היהודי במר לבו.

האדמו"ר הרהר לעצמו כמה דקות, ואחר כך אמר: "תראה, אתה מבקש ממני שאבטיח לך. אני מוכן, אבל בתנאי שגם אתה תבטיח לי כמה דברים". היהודי נתן מיד את הסכמתו לעיסקה, ועוד בטרם שמע מה הן דרישותיו של הרבי, אמר 'הן'. ואז אמר לו הרבי:

"שמעתי עליך שהינך 'ראש המדברים' במקווה, וסביבך מתרכזים רוב היהודים שם. אני רוצה לבקש ממך שבלכתך למקווה - אל תדבר. ושנית, שמעתי שהדיבורים שלך אינם מסתיימים במקווה, אלא גם כאשר אתה מגיע להתפלל בבית הכנסת, אינך מהשומרים על שתיקה מוחלטת… ונחשב כאחד הדברנים הראשיים. אם תבטיח לי שתפסיק לדבר במקווה ובבית הכנסת, אני מבטיח לך בן זכר".

"היהודי קיבל על עצמו מיד את הדבר, ואלה שנפגשו עימו במקומות הנ"ל לא ידעו מה קרה לו", מספר הרב כהן. "הם התרגלו לראותו מדבר ומדבר, והנה לפתע הוא שותק כדג. אבל מה לא עושים בשביל לזכות לזרע של קיימא?… ולכן, למרות שהסתכלו עליו כעל מי שירד מדעתו, המשיך לשתוק".

"שנה לאחר מכן התקיימה הבטחתו של הרבי ונולד לו בן זכר. הרבי מזוועהיל כובד בסנדקאות, ולאחר מכן שאל האב הנרגש את הרבי מדוע בזכות שתיקה מדיבורים אסורים זוכים לזרע של קיימא?

השיב לו הרבי במתק שפתיו: "מובא בשם רבי פנחס מקוריץ שהקב"ה קוצב לכל אחד את מידת ההנאות שייהנה כאן בעולם הזה. בזמן שהינך מדבר במקווה ובבית הכנסת את דיבורי החול, הינך ממלא את קצבת ההנאה שהקב"ה הקציב לך, ולא נשארת לך יותר זכות ליהנות מההנאה שבלידת ילד. כאשר הפסקת לדבר, ואז לא נהנית יותר מכך, אפשר היה לספק לך את הנאת הלידה"...

מתוך 'קול ברמה', באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:סיפורי צדיקיםבית הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה