חדשות בעולם

צבא מצרים: גילינו מנהרות ענק בין עזה לסיני ובהן מכוניות

נשיא מצרים א-סיסי: "גילינו מנהרות באורך של שלושה קילומטר ובעומק של 35 מטרים. אלה מנהרות שעוברות בהן מכוניות לכאן ובחזרה"

  • ל' ניסן התשע"ז
מנהרה בעזה (צילום ארכיון: פלאש 90)מנהרה בעזה (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הודה כי פרויקט אזור החיץ של קילומטר אחד מהגבול עם עזה לא מספיק. "גילינו מנהרות באורך של שלושה קילומטר ובעומק של 35 מטרים. אלה מנהרות שעוברות בהן מכוניות לכאן ובחזרה ולא רק אנשים", אמר הנשיא.

הדברים נאמרו אתמול (שלישי) בוועידת הצעירים באיסמעיליה. במסגרת ניסיונו להגיע להידברות עם הדור הצעיר, השתתף א-סיסי בוועידה וסיפר על מאבקה של מצרים במנהרות ההברחה מעזה לסיני.

"למרות המאמץ של צבא מצרים, זה לא 100%. כדי שזה יהיה 100% נדרש עוד שיתוף פעולה", אמר א-סיסי, כאשר נראה היה שכוונתו לסיוע הנדרש מהתושבים המקומיים.

בעבר דיווח צבא מצרים כי חשף מנהרות באורך של שלושה קילומטר, שמתחילות ברצועת עזה ומסתיימות בחצי האי סיני. המנהרות היו בעומק 35 מטרים מתחת פני האדמה.

בדבריו, התייחס אף הנשיא המצרי לתושבי רפיח שאיבדו את בתיהם, כיוון שנבנה שם אזור החיץ, וציין כי הם יקבלו פיצויים בהקדם על כך.

א-סיסי התייחס גם למועמדותו לנשיאות במצרים בבחירות הבאות, שאמורות להתקיים ב-2018. למרות שבחודשים האחרונים דווח במצרים על יוזמות שקוראות להאריך את תקופת כהונתו של הנשיא המצרי, אמר א-סיסי כי ייערכו בחירות במועדן.

"אני קורא לאזרחי מצרים להשתתף בהמוניהם בבחירות הבאות לנשיאות", אמר הנשיא המצרי. "אם המצרים לא רוצים אותי – לא אשאר בכיסא שנייה אחת. במצב כזה, שהקל ייתן את מצרים לטוב ביותר ולראוי ביותר". 

תגיות:מצריםמנהרותעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה