חדשות יהדות

2 הצעות חוק לחיזוק פרצת השבת הונחו על שולחן הכנסת

המפלגות החרדיות והדתיות בכנסת נזעקות למען שמירת השבת: 2 הצעות חוק שגובשו בנושא מבקשות לקבוע כי כל סמכויות חוק העזר העירוני יועברו באופן מוחלט לידי שר הפנים

  • ל' ניסן התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

המפלגות החרדיות והדתיות בכנסת פועלות לתיקון הפרצה שנפרצה בהחלטת בג"ץ בנושא פתיחת המרכולים בשבת. כדי לבצר את חומות השבת, הניחו אתמול נציגי המפלגות הצעת חוק חדשה, לפיה סמכויות חוק העזר העירוני יועברו באופן מוחלט לידיו של שר הפנים.

במקביל, הוכנה הצעת חוק נוספת על ידי שר הפנים אריה דרעי. מדובר בהצעת חוק ממשלתית שתונח על שולחן הכנסת.

מדובר ב-2 בצעות חוק שתתקנה את פרצת הסטטוס קוו. "הצעת חוק לתיקון פקודת העיריות, חובת אישור חוקי כזר שעניינם ימי המנוחה על ידי שר הפנים, התשע"ז – 2017". בהצעה נכתב ש"מוצע לקבוע כי לא יהיה תוקף לחוק עזר המסדיר פתיחת וסגירת עסקים ביום המנוחה, אלא אם כן אושר חוק העזר על ידי שר הפנים". עוד נכתב כי "לאור הפרת הסטטוס קוו בעקבות החלטת בג"צ על אישורו של חוק עזר לעיריית תל אביב, מוצע לקבוע כי כל חוק עזר בעניין פתיחת וסגירת חנויות ומסחר שנחקק לאחר יום 1.1.2014 לא יהיה לו תוקף, אלא אם כן קיבל אישור של שר הפנים". כלומר: דרישה נחרצת להעביר את כל הסמכויות לגבי חוקי עזר רטרואקטיביים לידי שר הפנים, החל ממועד חוק זה של תל אביב.

"החלטת בג"ץ הפרה את הסטטוס קוו", אומר יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, בשיחה ל'יתד נאמן'. "במשך אלפי שנים מסרו היהודים את נפשם על שמיררת השבת, גם בתקופות קשות בהיסטוריה של העם היהודי, בהם ניסו גורמים שונים לגזור גזירות ולאסור את שמירת השבת, דוגמת זמן שלטונם של הרומאים, היוונים והקומוניסטים, כששמירת שבת היתה כרוכה בסיכון לגזר דין מות או בהגליה לסיביר, שמרו היהודים על השבת במסירות נפש".

תגיות:הצעת חוקשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה