חדשות בעולם

שר החוץ הגרמני מגיב לנתניהו: "זה יהיה מצער מאוד"

זיגמר גבריאל, שר החוץ הגרמני, הגיב לאולטימטום שהציב לו נתניהו, לפיו אם ייפגש עם ארגוני השמאל 'שוברים שתיקה ו'בצלם' - תבוטל פגישתם המתוכננת

  • כ"ט ניסן התשע"ז
ראש הממשלה נתניהו (צילום: פלאש 90)ראש הממשלה נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל העניק הבוקר (שלישי) ראיון לרשת ZDF הגרמנית. במהלך הדברים, התייחס לאולטימטום שהציב לו ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו אם שר החוץ ייפגש עם נציגי הארגונים 'בצלם' ו'שוברים שתיקה' - תבוטל פגישתו המתוכננת עם ראש הממשלה.

"אני מתקשה לדמיין שהפגישה תבוטל, מכיוון שזה יהיה מצער מאוד", אמר גבריאל. "זה נורמלי לגמרי מבחינתנו להיפגש עם נציגי ארגונים אזרחיים במהלך ביקור מדיני. אתה לא מקבל רושם מלא על המדינה כשאתה פוגש את הממשל בלבד - צריך לדבר עם אמנים, כותבים ואפילו ארגונים ביקורתיים", הסביר את עמדתו.

‏סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, מגבה את החלטת נתניהו ''להציב קו אדום בנוגע לארגונים אנטי ישראליים כמו 'בצלם' ו'שוברים שתיקה''. זה מאבק חשוב נגד מוציאי דיבת ישראל בעולם", אמרה.

טרם המראתו למזרח התיכון לביקור בישראל, בירדן וברשות הפלסטינית, הכריז גבריאל בברלין כי "העובדה שכיום גרמניה וישראל קשורות אחת לשנייה ביחסים בעלי עומק ורוחב יוצאים מן הכלל הינה מתנה של ממש, שאותה אנו מקבלים באסירות תודה וענווה לאור שבר הציביליזציה של השואה. אנו לוקחים על עצמנו את אחריותנו ההיסטורית. הסולידריות הבלתי מעורערת עם ישראל והמחויבות לביטחונה הינן הקו המנחה ועמוד התווך של מדיניות החוץ שלנו. יותר מזה, הן לב ליבה של המודעות העצמית שלנו".

גבריאל התייחס גם למצב במזרח התיכון, וטען כי "פירוש הסולידריות שלנו עם ישראל הינו גם לפעול לכך שישראל ופלסטין תוכלנה לחיות זו לצד זו בכבוד ובשלום. לכן אנו תומכים במשא ומתן בין הצדדים במטרה להשיג את פתרון שתי המדינות שהוא היחיד שיכול להיות בר-קיימא. אנו מייחלים שהצדדים יחזרו לשיחות רציניות ואמינות ומקווים, כמו שותפים בינלאומיים אחרים, שבקרוב נראה אותות אמינים למוכנות אמיתית למשא ומתן".

תגיות:ביבי נתניהוגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה