חדשות בארץ

פרויקט הדגל של דואר ישראל: החבילה מהדואר תגיע יותר מהר

מרכז המיון המקוון החדש של דואר ישראל ייפתח בקרוב במודיעין ויכלול טיפול ב-100 מיליון פריטים בשנה

  • כ"ט ניסן התשע"ז
המרכז החדש (צילום: יח"צ דואר ישראל)המרכז החדש (צילום: יח"צ דואר ישראל)
אא

לאחר כשנה מיום ההכרזה על הקמתו, ייפתח בקרוב מרכז המיון המקוון של דואר ישראל במודיעין בהשקעה של כ-25 מיליון שקל.

מדובר בפרויקט הדגל של דואר ישראל לשנים הקרובות, שבבנייתו הוטמעו יכולות חדשניות של מיון, קיטלוג ופענוח חבילות, שלדברי דואר ישראל יקצרו משמעותית את משך מסירת החבילות המוזמנות מחו"ל, משלב נחיתתן בישראל ועד הגעתן ללקוחות.

מרכז המיון המקוון שוכן בפארק התעשיות במודיעין ומשתרע על כ־20 דונם. מדובר באחד המרכזים המתקדמים בתחומו בעולם והוא ערוך לטפל בעשרות אלפי פריטים בשעה וביותר מ־100 מיליון פריטים בשנה. המרכז החדש יחליף את שיטת המיון הנוכחית המתבצעת ברובה כיום באופן ידני. במרכז המיון המקוון יעבדו כ-250 עובדים. בשלב ראשון יפעל מרכז המיון במודיעין במקביל לבית המיון בתל אביב, עד שתחל הפעלתו המלאה.

מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין, אמר: "מטרתנו המרכזית בפתיחת מרכז המיון המקוון היא קיצור זמני מסירת החבילות ללקוחות, לצד שיפור תנאי מאות העובדים שיעבדו במקום".

עד כה, הפריט היה נוחת בנתב"ג שם עובר למיון ראשוני בדואר בנתב"ג, משם עובר לאחד מבתי המיון בתל אביב, בירושלים או בחיפה, שם עובר תהליך מיון נוסף לפני בתי הדואר, הפריט היה נשלח לבית הדואר בעיר של הנמען ושם היה ממוין לפי יחידת המסירה ללקוח. כך עמד מסירה של הפריט מרגע נחיתתו בארץ על 7-5 ימים בממוצע.

בתהליך החדש הפריט ינחת בישראל ויגיע ישירות במכולה לבית המיון המקוון. שם הוא יעבור תהליך שיקוף ביטחוני, צילום מדבקת הפריט ופיענוח נתוני הנמען ותכולת הפריט. לאחר מכן יאותרו פרטי הנמען על פי נתונים מוקדמים המגיעים בצורה ממוכנת מאתר הסחר הגדולים בעולם ותופק מדבקת מיון ליחידה הסופית אליה יגיע הלקוח. אז ישלח הפריט ליחידה הרלוונטית והלקוח יקבל מסרון או הודעה כתובה על הגעת הפריט.

בשנת 2016 חילק דואר ישראל כ-52 מיליון חבילות שנשלחו מחו"ל, וכחלק מההערכות לגידול בהזמנת חבילות מחו"ל נערכה החברה בשנה האחרונה להקמת מרכז המיון החדש, שיוכל לייעל משמעותית את תהליכי העבודה בדואר ישראל. כתוצאה מכך יגיעו החבילות לבתי הלקוחות מהר יותר. 

תגיות:דוארדואר ישראלחבילות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה