חדשות בעולם

מבהיל: עלייה של 86% בגילויי האנטישמיות בארה"ב

הליגה נגד השמצה חשפה כי מקרי האנטישמיות בארה"ב עלו ב-86%, ומהן המדינות המובילות באנטישמיות?

אא

גידול עצום חל בגילויי האנטישמיות בארה"ב במהלך שלושת החודשים האחרונים (2017), עם קפיצה של כ-86% ביחס לרבעון האחרון של 2016.

את הנתונים חושפת הליגה נגד השמצה במסגרת דו"ח שנתי בנושא תקריות אנטישמיות. על פי הדו"ח ניתן לראות כי לאורך כל שנת 2016 הייתה עלייה משמעותית, בשיעור של שני שלישים, אולם ברבעון הראשון של 2017 הייתה קפיצה נוספת, כאמור של 86%.

מבחינה מספרית מדובר בלא פחות מ-541 תקריות אנטישמיות במהלך שלושה חודשים בלבד. מתוכן אירעו מרבית התקריות במספר מדינות מובילות, בהן הקהילות היהודיות הן הגדולות ביותר. בקליפורניה למשל אירעו 87 תקריות, בניו יורק 97 תקריות, בניו ג'רזי 24, בפלורידה 41 ובמסצ'וסטס 38 תקריות.

הליגה נגד השמצה ציינה כי המספרים עלו באופן משמעותי לאחר בחירתו של טראמפ לנשיא.  בנוסף, נרשמה עלייה של פי שניים בתקריות של בריונות על רקע אנטישמי והשחתת רכוש במערכת החינוך היסודי והעל יסודי.

במסגרת המחקר ניסתה הליגה לברר אצל אמריקאים מה הם מרגישים בנוגע לנושא האנטישמיות, ומרבית הנשאלים ציינו שהם מודאגים מאוד.

ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה, אמר: "אין ספק שהמלאכה שלפנינו מרובה ושעלינו להתייחס למאבק ביתר דחיפות. מוכרחים לעצור את האנטישמיות, אך מצד שני קיים גם צורך שמנהיגים נוספים ירימו את קולם נגד האנטישמיות".

תגיות:נתוניםארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה