חדשות בארץ

הותר לפרסום: שישה חשודים נעצרו בחשד לתקיפת ערבים

שישה תושבי באר שבע נעצרו לאחרונה, בחשד לתקיפת ערבים. החקירה חשפה כי האירועים בוצעו מניע לאומי - גזעני

  • כ"ז ניסן התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצרו לאחרונה שישה חשודים, תושבי באר שבע, בתקיפת ערבים. בין העצורים גם שני חיילים בשירות סדיר וקטין.

החקירה בנושא החלה כאשר החל מחודש דצמבר 2016 בוצעו ברחבי העיר באר-שבע מספר מעשי תקיפה אלימים כלפי בני מיעוטים. במהלך אירועים אלו נעשה שימוש בכלי תקיפה מסוכנים, בהם סכין, אלות, מוטות ברזל וחפצים קהים אחרים.

במהלך החקירה בשב"כ ובמשטרה התבררה מעורבותם של החשודים במיוחס להם ובשורה של אירועי תקיפה נוספים, בהם, תקיפות אלימות וחמורות של בני מיעוטים ב-5 הזדמנויות שונות והשחתת רכב של בן מיעוטים.

החקירה חשפה כי אירוע התקיפה בוצעו ממניע לאומני - גזעני, במטרה "למנוע התבוללות של יהודיות עם ערבים בבאר שבע". עוד עלה בחקירה, כי טרם ביצוע התקיפות, נקטו החשודים בפעולות שונות כדי לוודא כי אכן מדובר בבני מיעוטים.

כתבי אישום הוגשו ע"י פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כנגד העצורים, בין היתר בעבירות שהן "מעשה טרור", בהתאם להגדרתו בחוק המאבק בטרור.

בארגון חוננו אומרים כי הצעירים תושבי באר שבע, סיפרו על חקירות ארוכות וקשות במתקני השב"כ במשך ימים ארוכים, ולטענת עורכי הדין לפחות אחד מהנערים ניסה תוך כדי החקירות לשים קץ לחייו, וזאת ככל הנראה בעקבות לחצים קשים שעבר.

את חלק מהנאשמים מייצגים עו"ד סימה כוכב ועו"ד אביחי חג'בי מארגון חוננו. עו"ד סימה כוכב מסרה, "מצער שבמדינת ישראל 2017 מוצאים עצמן נערים צעירים נכנסים לחקירה בריאים ולאחר מספר ימים בשב"כ נדרשים לטיפול תרופתי. מדובר בחקירה שרמסה זכויות אדם, כללה שימוש בכח שלא כחוק, שימוש בצווים בלתי דמוקרטיים של מניעת מפגש עם עו"ד ועוד. נראה כי שמדובר ביהודים אשר חשודים כי התקוטטו עם ערבים, נשכחות הזכויות, נרמסים סדרי הדין ואנו מגלים כללים חדשים בדיני המעצרים".

תגיות:תקיפהערביםבאר שבע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה