גרפולוגיה

הטור הגרפולוגי של תמר פינקלשטיין: "מי המיט עלינו את כל הסבל הזה? אלוקים הוא אשר עשה אותנו כך"

הגרפולוגית תמר פינקלשטיין מנתחת את כתב ידה של אנה פרנק, הילדה שיומנה מרגש כבר עשורים רבים אנשים בכל העולם. על האומץ, ההתמודדות והאמונה של נערה צעירה בשואה

אנה פרנק (מקור: עטיפת ספר)אנה פרנק (מקור: עטיפת ספר)
אא

כתביה של אנה פרנק הם מהכתבים המפורסמים ביותר שנותרו כעדות לשואת אירופה האיומה, שזיכרונה יצוין ביום שני הקרוב. יומנה של נערה מוכשרת זו, שחלום חייה היה להיות סופרת, נכתב בעת שבילתה כשנתיים במקום מסתור בהולנד, מאימת רדיפות הנאצים, ולא בכדי כבש את העולם ותורגם לשפות שונות. "אנה פרנק אחת מרגשת אותנו יותר מאין ספור אחרים, שסבלו כמוה אך פניהם נותרו בחשכה. ייתכן שעדיף כך; אם היינו יכולים להכיל את כל הסבל של כל אותם אנשים – לא היינו יכולים לחיות...'', כך נכתב אודותיו.

 

אישיותה של אנה פרנק במבט גרפולוגי

עיצוב הכתב של אנה הינו בוגר, ומעיד על נערה הבוגרת מכפי גילה. כתב היד זורם, זווית הכתב ימנית סדירה, האותיות קטנות, צרות ומפושטות והשורות ישרות. הכתב מעיד על נערה חושבת ואינטליגנטית, בעלת כושר ניתוח ודיוק. כמו כן, הוא מבטא אישיות מלאת חיות (תנועת כתב ערה), אופטימיות ורגישות, ובולטים בו הארגון, ההתמדה, והנחישות להגיע למטרות שהציבה לעצמה.

מדהים לראות כיצד כתב ידה אינו מבטא סימני מצוקה, כפי שהיינו מצפים לראות אצל נערה במצבה. ניכר כי אצל אנה פרנק היה כוח רצון חזק לעמוד בגבורה אל מול כל הקשיים.

כשקוראים את תוכן הכתבים, אכן ניתן לראות כי למרות הסבל הרב שעברה לאורך שנות המלחמה ובצל המתח והפחד, היא נותרה עם אמונה חזקה. כך היא כותבת: "מי העמיד את היהודים מחוץ למחנה כל העמים? מי המיט עלינו את כל הסבל הזה? אלוקים הוא אשר עשה אותנו כך, ואלוקים הוא אשר ירימנו מן התהום ויגאלנו. אם נישא בכל הסבל הזה ובכל זאת עוד יהיו יהודים בעולם, יבוא יום והיהודים לא יהיו עוד נידונים לכליה, אלא מופת לעולם. מי יודע, אולי תהיה זאת אמונתנו אשר תורה את הטוב לעולם ולכל העמים, ולשם כך, לשם כך בלבד, עלינו לסבול...''.

תמר פינקלשטיין - גרפולוגית מוסמכת מטעם האגודה לגרפולוגיה מדעית בישראל. מרצה ויועצת על פי אבחון כתב-יד וציורים.  tamarf.grapho@gmail.com

תגיות:גרפולוגיהאנה פרנק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה