חדשות בעולם

היום: הבחירות בצרפת. שליש עדיין מתלבטים

היום ייערך הסיבוב הראשון לנשיאות צרפת, בעוד שכשלושים אחוזים מבעלי זכות הבחירה בצרפת עודם מתלבטים במי לבחור

  • כ"ז ניסן התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בצרפת מתקיים היום (ראשון) הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות. סקרים אחרונים מלמדים כי כשליש מבעלי זכות הבחירה במדינה עודם מתלבטים.

על פי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, 25% מבין 47 מיליון בעלי זכות הבחירה עדיין לא יודעים למי יצביעו. לפי רויטרס, המספר אף גבוה יותר ועומד על 31%. מדובר בנתונים הגבוהים בעשורים האחרונים.

ארבעת המועמדים המובילים מבין 11 המתמודדים הם מנהיגת הימין הקיצוני מארין לה פן, מועמד המרכז עמנואל מאקרון, מועמד הימין פרנסואה פיון ומועמד השמאל הקיצוני ז'אן לוק מלנשון.

לה פן ידועה בעמדותיה הנחרצות נגד מהגרים ונגד סממנים דתיים במרחב הציבורי. הרב ברל לזר, רבה של צרפת, צוטט הבוקר באתר JTA באמרו שעל יהודי צרפת לעזוב מידית את ארצם אם הפוליטיקאית הימנית הקיצונית מרין לה פן תיבחר לנשיאה.

כזכור, לאחרונה הצהירה לה פן כי תאסור חבישת כיפה בפומבי, וקראה לאסור על החזקת שני דרכונים במקביל, מה שאומר שאזרחים צרפתים שיש להם גם דרכון ישראלי יצטרכו לבחור באחד מהם. היא טענה שזה לא דווקא נגד יהודים, אלא כדי להילחם באסלאם.

יום הבחירות ילווה באבטחה חריגה בצרפת. יותר מ-50 אלף שוטרים ומאבטחים יגיעו ל-70 אלף הקלפיות. עוד 7,000 חיילים יפטרלו ברחובות. הבחירות מתקיימות בלמעלה משישים וחמישה אלף קלפיות. 

הסיבוב השני בבחירות לנשיאות צרפת יתקיים ב-7 במאי ואליו יגיעו שני המועמדים המובילים בסיבוב הראשון. 

תגיות:בחירותצרפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה