סגולות

סגולה בדוקה לשבת זו, שאסור לכם לפספס: אפיית חלות בצורת מפתח, לשפע פרנסה

הספר 'טעמי המנהגים' מביא סגולה מופלאה ובדוקה לשבת זו, שהיא השבת הראשונה שלאחר חג הפסח – אפיית חלות בצורת מפתח, כסגולה לפרנסה טובה ובריאות

אא

הספר 'טעמי המנהגים' מביא סגולה מופלאה ובדוקה לשבת זו, שהיא השבת הראשונה שלאחר חג הפסח – אפיית חלות בצורת מפתח, כסגולה לפרנסה טובה ובריאות. יש הנוהגים לאפות חלות רגילות (לא בצורת מפתח), ולהכניס פנימה אל הבצק מפתח שעטוף בנייר כסף. גם מנהג זה טוב הוא, אולם טוב יותר להדר ולאפות את החלות עצמן בצורת מפתח.

מנהג זה מופיע גם בספרי חסידים רבים כדוגמת ספרו של האדמו"ר מאפטא – ר' אברהם יהושע העשיל ה'אוהב ישראל' – בפרשת שמיני ליקוטים. שם הוא כותב כי מנהג ישראל מימים קדמוניים הוא לנקוב את החלות בשבת שלאחר הפסח במפתח.

למנהג זה יש שני טעמים עיקריים, והם:

1.  על בסיס הנאמר בספר יהושע (ה, יא): 'ויאכלו מעבור הארץ ממחרת הפסח מצות וקלוי בעצם היום הזה. וישבות המן ממחרת באכלם מעבר הארץ'. הפירוש הוא שבני ישראל אכלו את המצות שאפו מקמח שיוצר בארץ, וכשפסק המן מלרדת – החלו לדאוג על הפרנסה.

מכאן גם הבינו שמפתח הפרנסה נמצא בידי הקב"ה, והחלו לבקש ממנו את הפרנסה. בדומה למנהג של בני ישראל באותם ימים של אחרי הפסח – גם כיום אנו יכולים לפעול אצל הקב"ה בתפילה על הפרנסה, ואפיית החלות בצורת המפתח מרמז של המפתח של הפרנסה, שנמצא אצל הקב"ה.

2.  המפתח מרמז (על פי הקבלה) על חמישים שערי בינה, שלכל שער יש מפתח משלו. מי שסופר את ספירת העומר, עובר בשערים אלו ובחג השבועות מגיע לשער החמישים. אפיית החלות בצורת מפתח דווקא בימים אלו, מרמזת על פתיחת השערים הללו.

צפו בסרטון ההדרכה לאפיית החלות:

תגיות:פרנסהמפתחסגולהחלהשבתפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה