חדשות מדע וטכנולוגיה

אילו תווי פנים כנראה שנוריש לילדים שלנו?

מה יש לכם יותר סיכוי להעביר בירושה לילד – את צורת קצה האף שלכם, או אולי דווקא את צו

  • כ"ד ניסן התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כולנו אוהבים לחפש קווי דימיון בין ילדים קטנים והוריהם. אבל מה הם תווי הפנים שאכן יש סבירות גבוהה במיוחד שיושפעו מגנטיקה? מחקר חדש של קינגס קולג' בלונדון בדק בדיוק את זה.

המחקר השתמש במצלמות תלת ממדיות כדי לצלם את פניהם של אלף זוגות תאומת, חלקן זהות וחלקן לא, ואז הזין את התמונות לתכנה סטטיסטית שנבנתה במיוחד כדי לגלות את כל הנקודות הזהות לחלוטין בתווי הפנים של התאומות. החוקרים גם בדקו לגבי כל נקודת דימיון עד כמה היתה נפוצה אצל התאומים הזהים, שחולקים את אותם הגנים, ועד כמה אצל התאומים הבלתי זהים, החולקים רק מחצית מהגנים.

החוקר הראשי, פרופסור ג'ובני מונטנה, אמר כי: "הרעיון שהגנים שלנו שולטים על מראה הפנים שלנו הוא ברור. לרבים מאיתנו יש תווי פנים שמזכירים בבירור את אלה של ההורים שלנו, ותאומים זהים, לעיתים קרובות, דומים כל כך עד שלא ניתן להבדיל ביניהם.

"עם זאת, עד היום התקשינו להגדיר אילו מתווי הפנים הם בעלי הנטייה החזקה ביותר לעבור בירושה. אבל שילוב צילומי התלת ממד עם האלוגריתם הסטטיסטי אפשרו לנו ליצור 'מפת תורשה' של הפנים, המראה אילו תווים הכי עוברים בתורשה".

מונטנה הוסיף והסביר כי למעשה לא כל תווי הפנים זהים לחלוטין אצל תאומים זהים, אבל התווים הבולטים ביותר זהים – וכך יוצרים את הרושם ששני הפרצופים זהים לגמרי.

מה הם, אם כן, התווים שמושפעים מגנטיקה יותר מכל? מדובר בצורתו של קצה האף, האזור מעל ומתחת לשפתיים, עצמות הלחיים, והקצוות הפנימיים של העיניים.

תגיות:גנטיקהתווים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה