חדשות בארץ

הצעיר שאותר במדבר יהודה: "תודה לכם, הייתם אתי כל הלילה. הרגשתי את זה"

"עברתי לילה קשה, 18 שעות בלי מים. שמעתי אתכם מחפשים אותי. ראיתי את פצצות התאורה, שמעתי את המסוקים והתעודדתי. תודה רבה. תודה לבורא עולם", אמר הצעיר שאותר הבוקר במדבר יהודה כשהוא בריא ושלם

  • כ"ד ניסן התשע"ז
(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)
אא

בתום לילה של חיפושים איתרו הבוקר (חמישי) כוחות החילוץ והחיפוש את הצעיר שנעדר מאז אתמול בנחל אוג שבמדבר יהודה כשהוא בריא ושלם.

החיפושים אחריו נמשכו במשך כל שעות הלילה על ידי אנשי יחידת החילוץ מגילות ובסיוע שוטרי מחוז ש"י, לוחמי אש, כלבנים של יחידת עוקץ, מסוק משטרתי, מסוק שהטיל נורי אור ועוד.

החשש היה כי במהלך הלילה או יום האתמול הוא נפל ונפגע בשטח וזקוק לטיפול רפואי דחוף. כמו כן, היה חשש כי הוא סבל מהתייבשות חמורה.

מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי הצעיר  ראה את המסוק שחיפש אחריו ונופף בידו לעברו - אך המסוק לא זיהה אותו. בהמשך הלילה הוא נרדם, ומיד בבוקר החל לצעוד לכיוון בסיס נבי מוסא וזעק לעזרה. משלא נענה ישב בצד והמתין. ניידת משטרה שעברה במקום מצאה אותו בריא ושלם.

הצעיר, בריא ושלם, אך סובל מתשישות, הודה לבורא עולם ולמחפשים אחריו: "דבר ראשון אני מודה לריבונו של עולם, שלח אותי ואיכשהו הגעתי לבסיס", אמר. "תודה רבה לכם, הייתם איתי כל הלילה, הרגשתי את זה, פצצות תאורה, מסוקים, את הכל ראיתי ואמרתי 'מחפשים אותי, אם ככה עוד יש לי מה ללכת'. חבר'ה, הייתם 10", ציין הצעיר בהתרגשות. "עברתי לילה קשה, 18 שעות בלי מים. שמעתי אתכם מחפשים אותי. תודה רבה. תודה לבורא עולם".

האירוע החל אתמול כאשר חמישה צעירים מירושלים, שיצאו לטייל בנחל אוג, לקו בהתייבשות.

המטיילים הזמינו את כוחות החילוץ שאיתרו את כולם למעט צעיר אחד. עם רדת החשיכה החלו כוחות משטרה ומחלצים של יחידות החילוץ לסרוק את הנחל באופן רגלי ורכוב בחלוקה לתאי שטח, ועיקר המאמצים מתמקדים באזור בו טענו חבריו לקבוצה כי אבד הקשר עימו.

בתום הערכת מצב שהתקיימה סמוך לחצות, הוחלט כי מאמצי החיפוש ימשכו גם לתוך הלילה.

עשרות שוטרים מתנדבי יחידות החילוץ של מחוז ש"י, לוחמי אש וחיילי צה"ל פעלו בשטח וסרקו את אזור הנחל.

הבוקר הצטרפו למאמצים מתנדבים מיחידות החילוץ ערד, עין גדי, עציון ושומרון. עשרות מחלצים, לוחמי אש ושוטרים. סמוך לשעה 8:00 הבוקר נמצא הנעדר כשהוא בריא ושלם, והמחפשים פתחו בשירה וריקודים.

נועם אלדן, מפקד יחידת חילוץ מגילות מחוז ש"י, סיכם את האירוע: "יצאנו לאירוע לכאורה פשוט, אבל במהלכו הבנו שיש נעדר. הקפצנו עוד צוותים מהיחידה, מסוק משטרתי. סרקנו את נחל אוג עליון, ללא  ממצאים". הוא סיפר כי 500 מתנדבים מיחידת חילוץ חברו אל אנשיו, וכן צוותים של כיבוי אש, תחנת המשטרה של מעלה אדומים וצוותי כלבי עוקץ. "צוות שלנו שסרק את כביש נבי מוסא מצא את הנעדר לשמחתנו על הכביש, אחרי שבילה את כל הלילה בשטח בנחל אוד". אלדן הודה "לאנשים נפלאים מכל הארץ, מתנדבים שהשקיעו כל הלילה ונהגו במקצועיות אדירה כדי להציל חיים".

קראו את "מזמור לתודה", כהודיה לה' על האירוע שיכול היה להסתיים אחרת לגמרי:

(א) מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיהוָה כָּל הָאָרֶץ. (ב) עִבְדוּ אֶת יְהוָה בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה. (ג) דְּעוּ כִּי יְהוָה הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ ולא [וְלוֹ] אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ. (ד) בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרֲכוּ שְׁמוֹ. (ה) כִּי טוֹב יְהֹוָה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ.

תגיות:נעדרמדבר יהודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה