מעניין

מדהים: מדוע סגורה מאפיית אבולעפיה בפסח, ואיך זה קשור לשפע וברכה מרובה?

משמירת מצוות לא מפסידים, והסיפור שלפנינו מוכיח זאת: גם השנה דבקו בעליה של מאפיית אבולעפיה המפורסמת במנהג שמלווה אותם משנת 1969, וכשבוע לפני חג הפסח - סגרו את המאפייה כליל. כיצד הכל התחיל, ואיזה סיפור עומד מאחורי ההנהגה המובנת מאליה לכאורה? קראו בכתבה שלפניכם

אא

כבכל שנה, גם השנה דבקו בעליה של מאפיית אבולעפיה המפורסמת במנהג שמלווה אותם משנת 1969, וכשבוע לפני חג הפסח - סגרו את המאפייה כליל. אלא שהשנה, באמצעות שלט שנתלה על המאפייה, זכה קהל הלקוחות להבין שאין זה צעד מובן מאליו, כי אם כזה שעומד מאחוריו סיפור מרתק במיוחד: 

הכל התחיל ברב שלמה זלמן שטראובר, שבאותן שנים התגורר בשכנות לבעלי המאפייה. בערב חג הפסח, עת התקדש היום ובזמן שכל עמך בית ישראל מתכוננים לקבלת תוספת קדושה - תור ארוך השתרך בפתח מאפיית אבולעפיה. בראותו את החטאת הרבים בפרהסיה, חרה לרב שטראובר עד שהחליט לעשות מעשה: הרב קרא לסבא סעיד ז"ל, שהיה אז בעליה של המאפייה, והחליט לתת לו הצעה מפתה. "הרב שאל את סבא סעיד כמה המאפייה מרוויחה בפסח, וסבא ענה לו", מספר כיום סעיד אבולעפיה, שקרוי על שם סבו. 

הסכום שהרוויחה המאפייה בשבוע, היה זהה לערך של עלות דירה ביפו של אותם ימים, אולם הרב לא נרתע ולא שב בו מהצעתו הנדיבה. "אני אדאג שתקבל את הכסף, אם תסגור את המאפייה בפסח", אמר הרב לשכנו, וזה הסכים. "בשבוע הזה עשה סבא שיפוצים, ונהנה ממנוחה וזמן איכות עם המשפחה", מספר נכדו. "וכך היה מדי שנה, במשך חמש שנים. שבוע לפני פסח הרב שטראובר הגיע עם הכסף, וסבא סגר את המאפייה בפסח".

עד לשנה השישית. בשנה זו הקדים הסבא סעיד את הרב, ניגש למפעל הנעליים שברשותו ואמר לו שמשנה זו ואילך, הוא אינו צריך לשלם לו עוד. "סבא אמר לו שהיות ואנחנו סוגרים בפסח, קיבלנו ברכה אדירה בשאר ימות השנה, ומעתה ואילך - נמשיך לסגור בפסח, ללא תשלום. ואנו ממשיכים בגאווה את מסורתו של סבא סעיד, עד עצם היום הזה".

(קרדיט: הרב אהרון לוי)
תגיות:מענייןפסחמצוות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה