חדשות בעולם

שר המידע של תימן: "היהודים שנותרו בתימן – בסכנת הכחדה"

כחמישים יהודים נותרו בתימן למרות מלחמת האזרחים המשתוללת בה, ולדברי שר המידע של תימן, הם נמצאים על הכוונת של המורדים החות'ים

  • כ"ב ניסן התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אחרי גלי עליה והגירה חוזרים ונשנים, הקהילה היהודית בתימן כיום מונה חמישים אנשים בלבד. אותם יהודים, עם זאת, מצויים בסכנת הכחדה מידית מצידם של המורדים החות'ים המגובים על ידי איראן, כך אמר ביום ראשון האחרון שר המידע של תימן. הסיסמה של החות'ים היא 'מוות לאמריקה, מוות לישראל. קללה על היהודים'. ובעוד שאת ישראל ואמריקה הם קצת מתקשים להחריב כליל כרגע, חורבן הקהילה היהודית הקטנטנה שנותרה בתימן לא אמור להיות משימה קשה.

החות'ים הם תימנים שיעים שהשתלטו על הבירה צנעא ועל חלקים ניכרים מתימן בינואר 2015: החל ממרץ של אותה שנה מנסה קואליציית מדינות סוניות בראשות ערב הסעודית להדוף את החות'ים ולהחזיר את הממשלה הקודמת לשלטון. בינתיים, עם זאת, ההתערבות הסעודית השיגה בעיקר את הרס התשתיות בתימן העניה – ולא את תבוסתם של השיעים.

שר המידע של הממשלה התימנית הגולה, מועמר אל-איראני, שממשלתו מצויה במאבק של חיים ומוות עם החות'ים, אמר בריאיון כי המורדים מתכננים לפגוע בבניין הסמוך לבינין השגרירות האמריקאית בבירה צנעא, שבו מתגוררים רוב יהודי תימן שנותרו במדינה.

לפני שנה בדיוק הגיעו לארץ 19 יהודים תימנים במצע הצלה סודי שתואם בין מחלקת המדינה האמריקאית והסוכנות היהודית. בהתחשב בכך שלישראל אין קשרים רשמיים עם תימן והשגרירות אמריקאית נסגרה עם פרוץ מלחמת האזרחים ב-2015, מדובר היה במבצע קשה במיוחד לתיאום. עם זאת, גם לאחר המבצע המיוחד הזה עדיין נותרו כמה עשרות יהודים בכל זאת בתימן, והם מצויים בסכנה גדולה בימים אלה.

 

תגיות:תימןיהודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה