חדשות בעולם

לאחר הסערה: ה"ניו יורק טיימס" הבהיר כי "ברגותי הורשע ברצח"

ביקורות רבות הושמעו נגד העיתון האמריקני המשפיע לאחר שבמאמר שפרסם במסגרת שביתת הרעב שהוא מנהיג בבתי הכלא בישראל, הוא הוגדר כמנהיג פלסטיני וחבר פרלמנט ולא הוזכר שהיה מעורב ברצח ישראלים. הבוקר העיתון פרסם הבהרה

  • כ"ב ניסן התשע"ז
מרוואן ברגותי (צילום ארכיון: פלאש 90)מרוואן ברגותי (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

העיתון ''ניו יורק טיימס'' פרסם הבוקר (שלישי) הבהרה למאמר הדעה של מרוואן ברגותי, המבהירה כי מדובר ברוצח מורשע.

"המאמר מסביר את עונש המאסר של הכותב, אולם כשל במתן הקשר מספק על ידי הצגת העבירות בהן הורשע", כתבו העורכים. "מדובר בחמישה תיקי רצח וחברות בארגון טרור. מר ברגותי לא סיפק הגנה למעשים במשפטו, וסירב להכיר בסמכות ובלגיטימיות של בית המשפט הישראלי".

הסערה בישראל ובעולם התחוללה בעקבות טור של ברגותי, שפורסם ב"ניו ירק טיימס". העיתון פרסם את מאמרו של ברגותי תחת הכותרת: "מדוע אנו שובתים רעב בבתי הכלא הישראליים?". בסוף המאמר, במקום לציין כי כותב הטור הוא מחבל המרצה חמישה מאסרי עולם בכלא הישראלי, והוא עומד בראשו של ארגון טרור, בחר העיתון להגדיר את ברגותי כ"מנהיג פלסטיני ומחוקק", מבלי לציין כי מדובר ברוצח מורשע - כאשר גם במאמרו לא מצוינים הסיבות לכליאתו, אותן הוא כינה "מאבק למען החופש".

פרסום המאמר עורר תגובות נזעמות בישראל וגרם למבוכה רבה לשירות בתי הסוהר, המנסה לברר כיצד הצליח ברגותי להעביר את המאמר לעיתון מבלי שהצליח לסכל זאת.

בשב"ס בודקים אם הטור שפורסם ב"ניו יורק טיימס" הועבר מכלאו במכתב על ידי עורך דינו או שאשתו כתבה אותו. לאחר הבירור יוחלט אם להעמיד את ברגותי לדין משמעתי.

אתמול (שני) פתחו 1,200 אסירים פלסטינים בשביתת רעב. שירות בתי הסוהר, המנסה למנוע התלקחות, העביר עשרות אסירים המוגדרים דומיננטיים, ובהם ברגותי, בין בתי הכלא בארץ במטרה לפגוע בהתארגנות.

תגיות:מרוואן ברגותירצח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה