מעניין

שיא גינס יהודי: קבלו את המצה הגדולה ביותר בעולם

קבלו את המצה ה'גדולה בעולם', המתנשאת לאורך שבעה וחצי מטרים ולצורך הכנתה השתמשו בכ-75 (!) קילוגרם בצק

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

שיא גינס יהודי? כך לפחות טוען מי שעמל באפייתה - 350 איש וביניהם ילדים, שהתאספו היום בירושלים לצורך המעמד החגיגי. המצה ה'גדולה בעולם' מתנשאת לאורך שבעה וחצי מטרים, ורוחבה שני מטרים ולצורך הכנתה השתמשו בכ-75 (!) קילוגרם בצק. 

בראש היוזמה המעניינת עומדת קרן מעגל הידידות' - ארגון שחרט על דגלו עזרה לאנשים עם מוגבלויות, ולשלבם בעשייה החברתית כאנשים מן המניין. הילדים המשתתפים קיבלו עיגול בצק כל אחד, אותו רידדו למצות שטוחות שנשזרו זו לצד זו, על רשת ברזל ענקית. "יש לנו שעה להכין את המצה הכי ארוכה שראיתם", הכריזה הודעה ענקית בכניסה למתחם, והצליחה להלהיב את מאות הילדים שהגיעו יחד עם הוריהם, להשתתף בהכנת המצה. 

כשהתהליך הסתיים וכל העיגולים הקטנים הצטרפו למצה הגדולה, המצה 'נאפתה' על ידי מבער במהירות הבזק, על מנת להימנע מתפיחה. 'מעגל ידידות' שם לו למטרה לעקוף את השיא הנוכחי של מנישביץ - מצה באורך 7.29 עד 1.05 מטרים. "לקחנו רשת בנייה ורשת של יונים שישמשו כתבנית", מספרת חני קנטמן, נציגת 'מעגל הידידות'. "על זה שמנו את המצות בצורת פרח, ואחר כך שמנו מעליהם עוד רשת יונים וחיברנו עם חבלי קשירה. ואז הרמנו את רשת הברזל, ותלינו על מוטות חזקים מאוד".

על היוזמה המעניינת התבטאה קנטמן ואמרה כי המטרה הייתה ליצור התייחסות שווה לבעלי מוגבלויות, ובהזדמנות זו אף מבקשת להסב את תשומת הלב הקולקטיבית לנושא. "שאנשים יחשבו האם הם מכירים אנשים עם מוגבלויות שאין להם היכן להיות, ויזמינו אותם", אמרה קנטמן. "זה יכול לפתוח את הלב, ולתת לאנשים זווית אחרת על בעלי צרכים מיוחדים".

תגיות:מצהשיא גינס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה