חדשות בעולם

הנשק הכימי ששמר אסד לישראל – כוון לבסוף נגד אזרחיו

תמונות הזוועה הקשות שאנו רואים כיום באידליב תוכננו במקור להיות כאן בישראל. מדובר בנשק קטלני שהיה אמור לשמש "נשק יום הדין" במקרה שהיתה פורצת מלחמה עם ישראל

  • ט' ניסן התשע"ז
אסד (צילום: shutterstock)אסד (צילום: shutterstock)
אא

הנשק הקטלני שאגר הצבא הסורי במשך כמה עשורים, בקטריולוגי וכימי, היה אמור להוות "נשק יום הדין" במקרה שהייתה פורצת מלחמה כוללת עם ישראל – כך פורסם הבוקר (רביעי) ב-ynet. על פי הדיווחים, האיום שחש אסד ביחס להפלת המשטר גרם לו להשתמש בנשק זו כלפי אזרחיו.

הרצח אתמול בסוריה ממשיך לזעזע את העולם. יותר ממאה בני אדם, רובם ילדים, נהרגו בהתקפה הכימית שביצע אסד אתמול (שלישי) כנגד אזרחיו. כ-400 נוספים נפצעו וסובלים מפגיעות נשימה ברמות שונות. לפי רוב ההערכות מדובר בגז סארין, כאשר נראה שהמטוסים הסוריים מכוונים באחרונה את הפצצותיהם במיוחד לבתי חולים.

היתה זו ההתקפה הכימית החמורה ביותר שבוצעה בסוריה מאז התקיפה שאירעה בקיץ 2013, שבה נהרגו מאות אזרחים. גורמים מדיניים טוענים כי מאז ההסכם המחפיר שערך אובמה על פירוק מאגר הנשק הכימי של סוריה, בוצעו נגד המורדים עשרות התקפות בנשק כימי מסוגים שונים - כלור, סארין ועוד גזים רעילים. החומרים הכימיים מוטמנים, לרוב, בתוך חביות הנפץ שמטילים מטוסי המשטר על שטחי המורדים. מספר ההרוגים מנשק כימי מאז אותו הסכם מוערך ביותר מ-2,000 ומספר הפצועים בלמעלה מ-10,000.

האירוע האכזרי באסד אמור לעורר בישראל נקודות אדומות: זוהי הוכחה ברורה שהצבא הסורי עדיין מצויד בנשק כימי, וכי הוא אינו מהסס להשתמש בו במקרה שחש איום. חמורה במיוחד האפשרות לזליגת נשק מעין זה לחיזבאללה.

יש לזכור את הבטחתו של הקדוש ברוך הוא: "וסכסכתי מצרים במצרים" (ישעיהו י"ט). על כך מפרש הרד"ק דברים נפלאים: "אנכי אלך, ואסבב את מדינת מצרים ע"י אנשי מצרים בעצמם - שיצורו מקצת אנשי מצרים על קצתם, כי תהיה חרב איש ברעהו. ונלחמו איש באחיו... עד שתהיה פירוד בין האחים בני המשפחה, ואח"כ איש ברעהו... ואח"כ ילחמו עיר בעיר... ובאופן זה תהיה המלחמה עליהם מבית ומחוץ". ובתפילה שנזכה בקרוב להתגשמות ההבטחה: "ה' יילחם לכם ואתם תחרישון". 

תגיות:אסדסוריהנשק כימי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה