חדשות בעולם

אסד תקף אזרחים בנשק כימי: "אנשים פלטו קצף מהפה, ונחנקו למוות"

העיר אידליב שבסוריה הותקפה על ידי צבא אסד בנשק כימי, שגבה עד כה את חייהם של כ-100 קורבנות, וביניהם 35 ילדים. רוסיה טענה כי לא היא זו שתקפה, אך אסד מוסיף להכחיש את ההאשמות נגדו

רחוב באידליב הבוקר (צילום מתוך טוויטר)רחוב באידליב הבוקר (צילום מתוך טוויטר)
אא

זוועה בסוריה: העיר אידליב שבצפון מערב סוריה, הותקפה על ידי צבא אסד בנשק כימי, שגבה עד כה את חייהם של כ-100 קורבנות, וביניהם 35 ילדים. מדיווחים שהתקבלו היום (ג') עולה כי מאות בני אדם נפגעו בדרגות פגיעה שונות כתוצאה מההפצצה הכימית - שככל הנראה הכילה גז סארין. 

עדי ראייה סיפרו כי אנשים התעלפו, פלטו קצף מפיהם ונחנקו ברחובות. "המצב נוראי, חמור מאוד. רוב הנפגעים הם ילדים", סיפר מוחמד ראסול, לרשת BBC. "שלושה מהאמבולנסים שהגיעו למקום, מצאו את האנשים כשהם נחנקים ברחוב. הצוותים שלנו עדיין שם ואנחנו מעבירים חולים ממקום למקום, כי בתי החולים מלאים".

כעת טוענים כוחות האופוזיציה כי אסד ואנשיו אשמים בפשעי מלחמה, ודורשים מהאו"ם לחקור את האירוע הקשה באופן מידי, לקיים דיון חירום ולנקוט בצעדים שיבטיחו לקיחת אחריות על ידי הממשל הנוכחי ותומכיו. שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו שלל בתוקף את ההנחה כי ארצו היא זו שביצעה את המתקפה האכזרית באידליב, אך צבא אסד עדיין מכחיש את ההאשמות נגדו, ואומר כי "כוחות המשטר לא השתמשו ולא משתמשים בנשק כימי, לא בעבר ולא בעתיד".

תגיות:תקיפה כימיתאסדסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה