קשב וריכוז

מחקר חדש: אנשים עם ADHD מתאימים במיוחד ליזמות עסקית

מחקר בריטי חדש מצא כי דווקא הסימפטומים המאתגרים של הפרעת קשב וריכוז מועילים בעולם העסקים

  • ח' ניסן התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש של אוניברסיטת בת' בבריטניה מצא כי דווקא הסימפטומים המאתגרים של ADHD, כמו אימפולסיביות וחוסר מנוחה, יכולים להיות יתרונות בעולם היזמות העסקית.

האימפולסיביות של בעלי הפרעת קשב וריכוז, אומרים החוקרים, מובילה להחלטות עסקיות אמיצות שהם מקבלים באופן אינטואיטיבי. 'ההיפר-פוקוס', היכולת שלהם להתרכז עד כדי התעלמות משאר העולם במה שמעניין אותם, גם הוא תכונה שמסייעת בעולם העסקים. בנוסף, רבים מבעלי הפרעת הקשב וריכוז זקוקים רק למעט שינה ועובדים שעות ארוכות בלי מאמץ כל עוד העבודה מעניינת אותם – מה שגם כן עוזר להם לקדם יוזמות עסקיות שלהם.

במסגרת המחקר, החוקרים ערכו ראיונות מקיפים עם 14 יזמים המאובחנים כבעלי הפרעת קשב וריכוז. על בסיס ראיונות אלה הם הגיעו למסקנות לגבי התאמתו הייחודית של סגנון החיים היזמי לבעלי ADHD. רוב המרואיינים אמרו כי בחרו לפתוח עסק משלהם בגלל שעמום שחוו במקומות עבודה, וכי הם מרוצים במיוחד מכך שהם יכולים לקבוע לעצמם את לו"ז שעות העבודה.

פרופסור דימו דימוב, מעורכי המחקר, אומר כי: "יזמים מצליחים מדווחים לעיתים קרובות כי יש להם ADHD, כך שמעניין לבחון למה זה כך. המחקר שערכנו מצא כי ADHD היה גורם מפתח בהחלטתם של המרואיינים לפתוח עסק בעצמם, וכי באופן כללי הוא השפיע באופן חיובי על היכולות שלהם כיזמים"

מוסיף פרופסור הולגר פאצלט, מהמכון למחקר יזמות באוניברסיטת מינכן, שהשתתף גם הוא במחקר: "לאימפולסיביות יש תפקיד מיוחד למלא בעסקים. אנשים עם הפרעת קשב חיים בשלום עם החלטות אינטואיטיביות, גם עם התוצאות גרועות. בנוסף, בסיטואציות שהן מלחיצות לאחרים, כמו פגישות קשות עם לקוחות חשובים, הם בדרך כלל מרגישים נמרצים ורגועים. האימפולסיביות שלהם גם מאפשרת להם לפעול גם תחת נסיבות בלתי צפויות בלי להיכנס לשיתוק או לחרדה".

תגיות:קשב וריכוזADHD

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה