חדשות בעולם

מחבל מתאבד ביצע את הפיגוע ברוסיה

מחבל מתאבד הוא שביצע את הפיגוע ברכבת התחתית ברוסיה. הבוקר גם נחשף: ייתכן שנהג הרכבת הציל חיים

זירת הפיגוע (צילום מסך)זירת הפיגוע (צילום מסך)
אא

מאחורי הפיגוע ברכבת התחתית של סנט פטרבורג, בו נרצחו עשרה אזרחים ונפצעו יותר מ-50, עומד מחבל מתאבד – כך נמסר אתמול  (שני) מגורם בטחוני רשמי ברוסיה.

הדיווח הגיע מעט לאחר שהשלטונות יצאו בהודעה על כך שהוצאו צווי מעצר נגד שני אנשים החשודים בקשר שלהם לפיצוץ, וכן לאחר שנשמעו טענות על כך שבמצלמות הרכבת ראו את פניו של המחבל כאשר הוא מניח תיק נפץ מלא במסמכים בתוך הקרון.

בנוסף, פורסמה אתמול תמונתו של גבר מזוקן שדווח כי חושדים בו שהוא המחבל, אולם במהלך הלילה הוא התייצב מיוזמתו במשטרה והצהיר שלא היה מעורב בפיגוע.

פחות מיממה לאחר הפיגוע נחשפים גם פרטים חדשים. כפי שמסתבר, הפיגוע התרחש בשעה 14:40  כשהרכבת התחתית הייתה בנסיעה בין שתי תחנות. על אף הפיצוץ הנהג לא עצר, אלא המשיך בנסיעה עד לתחנה הקרובה, שם חילצו את הנפגעים. גורמים בכוחות הביטחון שיבחו את התנהלות הנהג, כיוון שלדבריהם הדבר אפשר פינוי מהיר של הפצועים, ואולי אף הציל חיים.

בעקבות הפיגוע נשמעו לא מעט גינויים ברחבי העולם. גם דונלד טראמפ נשיא ארה"ב היה בין המגנים ואמר על הפיגוע ש"זה דבר נורא" הוא הציע סיוע של ארה"ב בהבאת האשמים לדין.

במהלך הלילה התאספו אזרחים במספר מוקדים ברוסיה, והניחו פרחים ונרות לזכר הנרצחים. הנשיא ולדימיר פוטין הגיע למקום הפיגוע והניח שם פרחים.

תגיות:פיגוערכבתסנט פטרבורג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה