חדשות יהדות

הוריו של התינוק: "אנחנו מאמינים באמת ובתמים שיהיה נס גדול"

במשך החודש האחרון הגיע השם ''חיים מרדכי בן גיטל'' לכל רחבי העולם היהודי וזעזע מיליוני לבבות. הרופאים לא האמינו שישרוד, אבל כוח הרצון המדהים של התינוק הפצפון וכוח האמונה של הוריו ממשיכים להפתיע את כולם. ראיון ייחודי

  • ז' ניסן התשע"ז
חיים מרדכי בן גיטל. אנא התפללוחיים מרדכי בן גיטל. אנא התפללו
אא

בית חולים הוא לא מקום מתאים לילדים, כך אומר השיר המפורסם, וזו אכן המחשבה הראשונה שחולפת כאשר רואים את חיים מרדכי הקטן, שמזה חמישה שבועות מאושפז בחדר פרטי במרכז טיפול נמרץ לב בתל השומר, כשהוא מונשם ומורדם.

פני מלאך לו לתינוק, ושני הוריו ניצבים לצדו ולא עוזבים את מיטתו אף לרגע. בשיחה מיוחדת שהעניקו ל'משפחה' ממיטת חוליו של בנם, הם מספרים על המסע שעבר חיים מרדכי הקטן מאז שנולד – בד' תשרי תשע"ז.

"אנו צריכים את עם ישראל וזקוקים גם לעזרה הטכנית שלו וגם לתפילות", אומר האב. "גם הפרסום הזה כל כך שונה מטבענו, אבל ברור לנו שזה באמת מה שחיים מרדכי שלנו צריך עכשיו - תפילות, ורק תפילות".

חיים מרדכי זקוק לתפילות של כלל ישראל, ודומה כי בשבועות האחרונים אין מישהו ברחבי העולם היהודי שלא שמע את השם 'חיים מרדכי בן גיטל', לרפואה שלמה.

"מספר חודשים לפני הלידה כבר הכינו אותנו לכך שלבן שלנו יש מום לב מאוד נדיר, משהו שבכל שנה נולדים אתו רק חמישה תינוקות ברחבי העולם. אמרו לנו שזהו מום מבני בלב שיצריך ניתוח אחרי הלידה, אבל אחרי הניתוח הכל אמור להסתדר, וזה לא אמור להשפיע כלל על המשך החיים".

ארבעת החודשים הראשונים לחייו של חיים מרדכי היו באמת נפלאים, בחיק המשפחה, יחד עם שני אחיו הגדולים - בת השש וחצי ובן החמש שקיבלו אותו באהבה אין קץ. "חיים מרדכי היה תינוק מיוחד מאוד כבר מהרגע שהוא נולד", מספרת גיטי,

אבל בגיל ארבעה חודשים ויומיים זה קרה. ההורים הגיעו עם חיים מרדכי לביקורת שהייתה אמורה להיות האחרונה בסדרה. "הלבשנו אותו יפה", מספרת גיטי, "וגם הכנו לצוות מכתב תודה, מתנות ותמונה גדולה של חיים מרדכי, שתהיה להם למזכרת. לא יכולנו לדמיין שהעולם שלנו עומד להתהפך. אבל אז, אחרי הבדיקה, קראו לנו הרופאים בדחיפות והודיעו שהילד שלנו חולה מאוד וצריך לעבור צנתור בהקדם. הם גם הסבירו שייתכן שהצנתור הזה יהפוך תוך כדי ביצועו לניתוח, וקבעו תור לעוד מספר ימים".

שעתיים לאחר שהחל הצנתור הודיעו הרופאים להוריו, שלבו של חיים מרדכי הפסיק לפעום. נדרשו שעתיים של החייאה כדי להשיבו לחיים, ובסיומן התברר שהלב הקטון חדל מלפעום ועל כן הוא חובר למכונת אקמו. מכונת האקמו הייתה אמורה בתחילה להחליף רק את פעילות הלב, אלא שמהר מאוד היא חוברה גם לכליות ולריאות.

האב מבקש לחדד את גודל הפלאות שבגוף האדם. "מדהים אותי לראות איך טובי הרופאים, באמצעות המכשור המתקדם ביותר בעולם, לא מצליחים להחליף כלי דם בקוטר של מילימטר וחצי", הוא אומר. "זה ממחיש לנו את הפלא הגדול בלב האלוקי שהקב"ה ברא לנו. זו גם הסיבה שאנו פונים ומבקשים את הרפואה רק מהקב"ה, כי ברור לנו שהכל נתון בידיו".

בכ"א באדר הבלתי ייאמן קרה - חיים מרדכי נותק סוף-סוף ממכשיר ההנשמה והחל לנשום בכוחות עצמו, בעזרת סיוע קל. "זו הייתה שמחה עצומה", מציינת גיטי, "אבל באותו שלב לא היה ברור כלל שהוא באמת יצליח לשרוד ככה ולהמשיך לנשום. בערב שבת למשל כבר הכינו אותנו לכך שיצטרכו לעשות לו חור בגרון וליצור הנשמה קבועה דרך הגרון. היו גם כמה פעמים שהוא בכה כל כך עד שכמעט נחנק, והיה צורך להביא עגלת החייאה לחדר".

אבל ברוך השם, ככל שחולפים הימים, כך ניתן לראות שחיים מרדכי כבר נושם הרבה יותר טוב וגם יש תקווה גדולה לגבי מצבו הלבבי. רגע מרגש נוסף היה כאשר הוסרה גם ההרדמה. "פתאום הפעלנו מוזיקה בחדר והוא פתח עיניים, הבנו שהוא מתעורר, שהוא מגיב לנו", מתרגשת גיטי. "ברור שזה היה אחד הרגעים המרגשים ביותר, אבל מנגד, קצת קשה להגדיר את התחושות שלנו, כי קשה לנו לקשר בין הילד שהיה לנו לבין מי ששוכב במיטה. עד לפני כמה שבועות היה לנו תינוק בידיים שאוכל ויונק, רגיל לחלוטין, שרוחצים אותו ועושים לו אמבטיה ומלבישים אותו והוא צוחק. עכשיו זה פתאום גוף אחר, כל כך שונה, הוא חבוש בארבעת גפיו, עם תפרים בצוואר מהאקמו ובחזה מהניתוח, לא מתקשר כמו פעם ואין לו קול. זה לא הילד שהכרנו".

ומה נותן לכם כוח בתוך המצב הזה?

"אני בכל פעם מסתכלת על תמונות של חיים מרדכי מחודשי החיים הראשונים שלו, אני רואה אותו מחייך, צוחק ומפטפט, ופשוט מזכירה לעצמי שהכל בעזרת השם עוד יחזור. כי מי שנתן לו את כל הבריאות והחינניות בעבר, הוא זה שיכול להמשיך לתת לו את אותן מתנות גם הלאה, בעתיד. אומנם לפעמים דווקא המחשבה על כך היא זו שמפילה אותי. כי למשל, בפעם הראשונה שנכנסתי לביתנו לאחר הקריסה, פרצתי בבכי מטורף עד שחשבתי שאתעלף למראה הסלקל, העריסה והמיטה שלו, וכל החפצים בבית ששייכים לו. אבל אני מזכירה לעצמי שזה זמני. שהכל בעזרת השם עוד יחזור להיות כמו שהיה פעם. זה מה שנותן לי כוח".

והאבא מוסיף: "אנחנו מקבלים בלי סוף מיילים ודיווחים מכל העולם על תפילות בכל מקום אפשרי, על הפרשות חלה ועל קבלות טובות שאנשים קיבלו למענו. זהו ילד של תפילות, ילד של כל עם ישראל. יש לנו גם את הברכה שקיבלנו מכ"ק האדמו"ר מנדבורנא שלאורו אנחנו הולכים, שהוא הרבה שלנו. אנו רואים שקרו ניסים גדולים ומאמינים שיקרו הלאה ניסים גלויים. באחד הימים ששוחחנו עם האדמו"ר הוא גם ברך אותנו בזו הלשון: 'מי שעשה ניסים לאבותינו הוא יעשה לנו ניסים'". ואנו באמת ובתמים מאמינים שיקרה נס גדול".

ובינתיים, עוד לפני שהנס הגדול מתרחש, הם רואים הרבה ניסים קטנים בדרך: "בתחילה אמרו לנו הרופאים שלא ייתכן שתינוק שעבר שעתיים של החייאה יצא ללא פגיעה מוחית", מספרת גיטי, "והם גם טענו שרואים ב-CT שיש לו אוטם נרחב בצד הימני של המוח, מה שאומר שהחלק השמאלי של הגוף לא מתפקד, אבל כאשר העירו אותו התברר שהוא מזיז היטב את שני חלקי הגוף. אמנם קשה להבין מה באמת עובר עליו כעת כי הוא כל הזמן תחת תרופות, אבל ברגעים שהוא כן מצליח להיות אתנו, אנחנו רואים שיש לו מבט מקסים וממוקד".

"הרופאים אומרים לנו כל הזמן שייתכן שייאלצו לקטוע את היד", אומרת גיטי בקול שבור, "אבל אני לא מוכנה להשלים עם הקביעה הזו, ומאמינה באמונה שלמה שכמו ששמים זרע רקוב באדמה, והוא גדל והופך לעץ, אז ככה גם היד של חיים מרדכי תבריא ותחלים".

כדי להיטיב את סיכויי ההחלמה ביקשו בני הזוג להביא מטפל מומחה מחוץ לבית החולים, כדי שיטפל בו באופן אלטרנטיבי. "מאז שהוא החל לטפל יש ברוך השם שיפור קטן והיד מראה מעט סימני חיות שלא היו בה קודם. המטפל בפירוש אומר לנו שהוא מאמין שיש סיכוי להצליח לטפל בכך. הלוואי שיצליח להציל את היד", היא אומרת ודמעות זולגות מעיניה. "התחושה שלי היא שכמו שכל הדברים הלא הגיוניים קרו, כך הכל יכול להשתפר ולהיות טוב יותר. הקב"ה לא צריך משחה כזו או אחרת, אלא רק צריך שלברכה יהיה על מה לחול, שהנס 'יתלבש' בדרך הטבע. מה שהוא באמת רוצה זה התפילות שלנו, ואם רק נאמין בו  אז זה יקרה".

גיטי מסיימת את הראיון באמונה גדולה, ובתפילה לעם ישראל שלא ירפו מהתפילות: "בעבר הייתי שומעת על אנשים שנמצאים במצב קשה וזקוקים לתפילות ובאמת הייתי מתפללת למענם, אבל הרגשתי תמיד שאין הרבה סיכויים שמישהו יצא ממצבים קשים באמת", היא אומרת בכנות. "כאן אני פשוט רואה בחוש איך שהתפילות פועלות - היו לנו דברים שלגמרי בניגוד לדרך הטבע השתנו. אף אחד כאן במחלקה לא מאמין שהילד הזה חי בכלל. ההרגשה שלי היא, שכמו שהיה אצל הילדים של משפחת גרוס שפשוט חזרו לחיים בזכות התפילות, כך גם יכול להיות אצל הבן שלנו. כי התפילות הן אלו שעוזרות ולא המכשור הרפואי. ברור לי שאם רק נמשיך להתפלל ולא נפסיק, הילד הזה יכול לשוב להיות בדיוק כפי שהוא היה פעם. אנו זקוקים כל כך לתפילות של עם ישראל".

אנא המשיכו להתפלל עבור חיים מרדכי בן גיטל לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל:

פרק ו'

(א) לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יְהוָה אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי. (ג) חָנֵּנִי יְהוָה כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי יְהוָה כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי. (ד) וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד ואת (וְאַתָּה) יְהוָה עַד מָתָי. (ה) שׁוּבָה יְהוָה חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ. (ו) כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ. (ז) יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה. (ח) עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי. (ט) סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע יְהוָה קוֹל בִּכְיִי. (י) שָׁמַע יְהוָה תְּחִנָּתִי יְהוָה תְּפִלָּתִי יִקָּח. (יא) יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע.

פרק כ'

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב. (ג) יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. (ד) יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה. (ה) יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. (ו) נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. (ז) עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. (ח) אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר. (ט) הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. (י) יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.

פרק קמ"ב

(א) מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה. (ב) קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶתְחַנָּן. (ג) אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד. (ד) בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי. (ה) הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי. (ו) זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְהוָה אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים. (ז) הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי. (ח) הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי.

ראוי להוסיף את התפילה הבאה:

"יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו, שבזכות מזמורי התהילים אשר אמרתי לפניך, תחוס ותחמול ותרחם על עבדך חיים מרדכי בן גיטל, ותרפאהו רפואה שלמה רפואת הנפש ורפואת הגוף, ותעלה ארוכה ומרפא לכל תחלואיו ולכל מכאוביו ולכל מכותיו, ותיתן לו כח ובריאות וחוזק ואומץ בכל אבריו וגידיו, ותצילהו מכל חולי ומחלה, ותצילהו מכל מכה וכאב, ותבטל מעליו כל גזרות קשות ורעות, ותרחמהו ותחייהו חיים ארוכים טובים ומתוקנים, ותברכהו לחיים ארוכים טובים ומתוקנים ולשלום, ותקיים בו הברכות אשר ציוות את אהרן ואת בניו לברך את עמך ישראל באהבה ככתוב בתורה: "יברכך ה' וישמרך. יאר ה' פניו אליך ויחונך. ישא ה' פניו אליך וישם לך שלום. ושמו את שמי על בני ישראל ואני אברכם".

"קל נא, רפא נא לעבדך חיים מרדכי בן גיטל, קל נא, רפא נא לעבדך חיים מרדכי בן גיטל, קל נא, רפא נא לעבדך חיים מרדכי בן גיטל, סעדני ואושעה. ה' הושיעה המלך יעננו ביום קראנו. יהיו לרצון אמרי פי והגיון ליבי לפניך ה' צורי וגואלי".

תגיות:תפילותחיים מרדכי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה