חדשות בארץ

דו"ח חמור באו"ם: "הכיבוש הישראלי" זהה לעבדות בארה"ב

הוועדה החברתית-כלכלית של האו"ם לענייני מערב אסיה, שאולצה באחרונה לגנוז דו"ח נגד ישראל, תפרסם דו"ח חמור בהרבה

  • ז' ניסן התשע"ז
אולם העצרת הכללית של האו"ם אולם העצרת הכללית של האו"ם
אא

הוועדה החברתית-כלכלית של האו"ם לענייני מערב אסיה צפויה לפרסם דו"ח  אנטי ישראלי חמור ביותר – כך נודע הבוקר לאתר ynet. הדו"ח צפוי להשוות את "הכיבוש" הישראלי לעבדות בארצות הברית, ולהעריך את הנזק הכספי שנגרם לפלסטינים מ"50 שנות כיבוש" במיליארדי דולרים.

בימים אלה עובדת הוועדה על דו"ח חדש, שישווה את "הכיבוש הישראלי" למשטר האפרטהייד בדרום אפריקה, ויצביע על קווי דמיון בין צעדי ישראל לתקופת העבדות בארצות הברית. לפי ההערכות, הדו"ח של הוועדה צפוי להתפרסם במהלך החודש הבא, לקראת ציון יובל למלחמת ששת הימים.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, פועל מול בכירים בארגון כדי לסכל את פרסום הדו"ח. "זהו ניסיון מביש נוסף מבית היוצר האנטישמי של רימה חלף להאשים את ישראל בטענות הזויות", אומר דנון. "כפי שהצלחנו לבטל את הדו"ח הקודם, כך ניאבק גם הפעם בשקרים האלו".

לפני שבועיים פרסמה הוועדה דו"ח, בו נטען כי ישראל ייסדה משטר אפרטהייד החולש על העם הפלסטיני כולו. הוועדה הנשלטת על ידי מדינות ערב ציינה, בין היתר, כי חוק השבות מפלה את הפליטים הפלסטינים.

מספר ימים לאחר פרסום הדו"ח, התפטרה יושבת הראש מתפקידה. יו"ר הוועדה, הירדנית רימה חלף, סיפרה כי מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, לחץ עליה שהוועדה תחזור בה מהדו"ח. גוטרש אף ביקש מהוועדה להסיר את הדו"ח מאתר האינטרנט של הוועדה.

כזכור, שגרירת ארה"ב לאו"ם, ניקי היילי, נמנתה עם הקוראים למזכ"ל האו"ם לבטל את הדו"ח הקודם נגד ישראל.

תגיות:או"םפלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה