כתבות מגזין

"אין אדם שלא יכול למצוא עבודה רווחית – וגם ליהנות ממה שהוא עושה"

התייאשתם מלמצוא עבודה טובה? לאמיל רוזנבלט יש חדשות טובות בשבילכם. כל אחד יכול למצוא את משרת החלומות – אם רק ילמד כמה דברים. והעיקר? לא להתייאש כלל. 'אין לך אדם שאין לו שעה' הוא אומר – ומספר גם על מסע התשובה הפרטי שלו

אמיל רוזנבלטאמיל רוזנבלט
אא

קרה לכם פעם שהיססתם להגיש קורות חיים למקום עבודה מסוים, רק משום הפחד שאתם אולי לא מתאימים לאייש תפקיד כל כך 'גדול'? או אולי חוויתם מקרה שבו אתם מסוגלים לבצע תפקיד מסוים, אך העובדה שאינכם מוכשרים בתחום דייכם, וטרם רכשתם את הניסיון הרלוונטי – הצליחו להניא אתכם משם? מתקשים למצוא עבודה ההולמת את כישוריכם, או יושבים זמן רב (אולי רב מדי) בבית בחוסר מעש?

ובכן, לאמיל רוזנבלט (34), נשוי ואב לילדה מחצור הגלילית, המכהן כסמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בבית תוכנה 'בוטיק' בצפון, ומכנה עצמו 'שדכן בהייטק' – יש הרבה מה לומר לכם.

במיזם חדש ומרתק במיוחד שלו שמפורסם ברשתות החברתיות השונות, מציע רוזנבלט פתרונות יעילים ומעשיים למחפשי העבודה למיניהם. המוטו העומד בבסיסם הוא עזרה מתוך הקשבה לצורכי המועמד, והיכרות מעמיקה עם כישרונותיו וניסיון חייו. "כשאני צריך להגיש עזרה לאדם שתקוע כרגע מבחינת קריירה ועיסוק מהוגן, אני קודם כל מבקש להקשיב לו. כשאני מקשיב, אני לומד לזהות לא את מה שהאדם טוען שאין לו, כי אם את מה שהאדם לא יודע שיש לו. הרבה אנשים חושבים שהם לא מתאימים לעבוד בתחום מסוים, רק משום שאין להם את הניסיון הרלוונטי בתחום.

"קחי למשל תלמיד ישיבה, שכל מה שהוא עשה בחיים שלו היה ללמוד תורה. מבחינתו אין הרבה דברים שהוא מסוגל לעסוק בהם כי באמת הוא חסר את הניסיון הרלוונטי בתחום. הוא רק שכח שהמוח של הגמרא, זה מוח מטורף מבחינת הגבהים שהוא יכול להגיע אליהם, אם מפתחים אותו נכון. החשיבה המתמטית של ראש שלומד גמרא, היא משהו אחר לגמרי ולאנשים כאלה, יהיה הרבה יותר קל ללמוד דברים מתמטיים. זו גם הסיבה שבשנים האחרונות, יותר ויותר חרדים משתלבים בהייטק".

אז למה בכל זאת אנחנו רואים הרבה אנשים מוכשרים, שלא מצליחים להגיע לתפקידים נכספים? "אחת הסיבות לכך היא שהם פשוט לא יודעים 'לשווק' את מה שיש להם ואת מי שהם, בצורה נכונה. כשאתה ניגש לראיון עבודה, צריך לדעת לתקשר ולהפגין ביטחון. לבוא בחיוך, ובשמחה. כן, גם אם אתה לא עובד כבר מעל לחצי שנה. אז מה? זה יכול להשתנות תוך רגע, אם הקב"ה ירצה בכך. תהיה מי שאתה, ותעריך את מי שאתה".

 

"זה שאתה כרגע 'תקוע', לא אומר שאתה לא תותח בתחום מסוים"

לצערנו לא כולם יודעים לעשות את זה, וכאן נכנס רוזנבלט לתמונה. "תפקידו של יועץ קריירה טוב, הוא לשקף למועמד את הפוטנציאל הגלום בו מצד אחד, ולבקר אותו בביקורת בונה ומעצימה מצד שני. למשל, הרבה מועמדים חושבים שהם צריכים להעמיד פנים כדי להתאים לתפקיד הנכסף, ולא יודעים שבמקרים מסוימים, מה שירשים את המגייס הוא דווקא כנות. לא בושה לבוא ולהודות בפני המגייס שאתה ביישן, ולכן קשה לך לדבר על עצמך אבל 'אם תתנו לי שאלות טכניות, בזה אני מאוד טוב'. וזו עוד נקודה, שאנשים פשוט לא יודעים איך להתראיין. זה לא מספיק שיש לך את הביטחון שאתה כישרוני וטוב במה שאתה עושה, צריך גם לדעת איך להוציא את זה החוצה".

ומה עם אלו שכבר התייאשו מהניסיונות 'לשווק' את עצמם נכון?

"אז קודם כל אני אתייחס לשאלה הזו מבחינה אמונית. אם אדם הגיע למצב של ייאוש, ולא משנה באיזה תחום, צריך להבין שזה לא סתם. ה' רוצה שתברר משם משהו. זה מצב נתון, ולא יעזור אם תילחם בזה. חוץ מזה, זה שאתה כרגע 'תקוע' במצב מסוים או בתבנית חשיבה מסוימת – זה עדיין לא אומר שאתה לא 'תותח' בתחום מסוים.

"אז כרגע משמיים החליטו לנסות אותך בניסיון הפרנסה, ולמנוע ממך את התפקיד הנכסף. אז מה? צריך לזכור שזה זמני, כי 'אין לך אדם שאין לו שעה'. ואין אדם שלא יכול להשתלב בשוק העבודה בצורה אופטימלית, להרוויח טוב וגם ליהנות ממה שהוא עושה".

עמוד הלינקד-אין שלו עמוס במעריצים מכל הסגנונות והגוונים. מעל 21,000 איש עוקבים בנחישות אחר הפוסטים שהוא מפרסם שם, והתגובות הנלהבות לא מאחרות להגיע. במסגרת המיזם החדש, 'משדך' רוזנבלט בין מחפשי עבודה ליועצי קריירה, שיעניקו ליווי מסובסד המותאם למצבו הסוציו-אקונומי של ה'משודך'. "לשמחתי, למיזם הזה נרתמו הרבה מנהלי משאבי אנוש, יועצי קריירה ומומחים אחרים בתחום – אנשים טובים מטבעם, שמבינים את הצורך ומוכנים לעזור. כל מה שנותר למועמד הוא להרים את הכפפה, ולקבל את העזרה הזו".

טיפים מעשיים שתוכל לחלוק עם הקוראים, לפני שהם פונים לקבלת סוג כזה של עזרה?

"ראשית, חשוב שאדם ידע להגדיר מה הוא רוצה. אם הוא לא יודע לעשות את זה, הוא חייב ייעוץ ואיש מקצוע טוב יוכל לעזור לו להגיע לשם תוך 2-3 פגישות. וכמובן, חשוב גם להתבודד ולהתפלל על זה, ולבקש מה' שיעזור לך להתדייק. המגייסים הם אנשים מאוד עסוקים, ואתה צריך לבוא מוכן לפגישה איתם.

"שנית, חשוב לבנות קורות חיים באופן נכון, אבל לא פחות מכך חשובים הדיבור הראשוני בטלפון, החזות ושפת הגוף. צריך לדעת איך להציג את עצמך, איך לא להישמע עייף, בנאלי ומשעמם, איך להתלבש בצורה מכובדת לראיון, ואיך ליצור את הרושם הראשוני המושלם בשתיים-שלוש דקות.

"העצה השלישית שלי היא כנות. מי שאומר בראיון 'אני מתרגש', 'אני לא יודע מאיפה להתחיל', 'אני לא טוב בלהציג את עצמי' וכדומה – אין לו מושג מה זה עושה. קודם כל זה מוריד לך 50 אחוז מההתרגשות. בנוסף, זה מעודד פתיחות ועושה פלאי פלאים לצד השני. הכנות היא שריר שצריך לפתח אותו, בדיוק כמו האמונה, וזה פותח שערי שמיים ולוקח את האנשים למחוזות אחרים לגמרי".

 

על התשובה: "במשך שלוש שנים תמימות, התפללתי שה' יזכה אותי לשים כיפה"

את מסעו בעולם ההייטק החל רוזנבלט בגיל 26, לצד מסע נוסף מכונן לא פחות – מסע התשובה. "הכל התחיל בגיל 13, כאשר התוודעתי לספר 'כוחו של התת מודע' של ג'וזף מרפי. הספר הזה העסיק אותי רבות ובעקבותיו חקרתי שיטות שונות ומשונות, ופילוסופיות מערביות ומזרחיות", משחזר רוזנבלט. "זן, מדיטציות... אפשר לומר שטעמתי כמעט הכל חוץ מיהדות. היו בי שאיפות מאוד גדולות לשנות את העולם, ומהסיבה הזו אפילו נרשמתי ללימודי פילוסופיה באוניברסיטת חיפה. חשבתי שזה מה שיהפוך אותי לאדם טוב יותר, אבל טעיתי. מה שמלמדים אותך שם זה רק תיאוריות".

אחרי סיום התואר, השתלם רוזנבלט גם בתחום הקואצ'ינג ובד בבד החל את צעדיו הראשונים בעולם ההייטק. ואז נפטר אחיה של אשתו, גיסו בן ה-48. "זה היה הטריגר שהוביל אותי, לראשונה בחיי, למפגש עם אנשים דתיים ושם התחלתי את המסע הרוחני שלי לכיוון היהדות. כהרגלי בקודש, גם את הדרך הזו חקרתי המון ובין היתר הגעתי למשנתו של ר' נחמן מברסלב. שם השתנתה הגישה שלי ליהדות מקצה לקצה, הבנתי שהעיקר הוא לשבור את הגאווה שיש בתוכי, וכמובן שיש לי עוד הרבה דרך וכל יום הוא מאבק מחודש".

מדוע?

"כי פתאום הבנתי שהיהדות, ובכללה המשנה של ר' נחמן – בעצם עונה על כל מה שחיפשתי. אצל ר' נחמן גיליתי כלים של קואצ'ינג שבונים בך מידות טובות, ועוזרים לך להתמודד עם החיים בצורה שאף תאוריה פילוסופית כזו או אחרת, לא עוזרת לך".

ומה עשית בפועל עם הגילוי הזה?

"אז זהו, שמהבחינה הזו אפשר לומר שהתורה נקנתה אצלי בהרבה יגיעה, ובהרבה לימוד. אמנם כבר אחרי חצי שנה של קיום מצוות, הייתי מוכן ללכת על כל החבילה ולהפוך לחרדי. אבל היום ברור לי שזה לא קורה מיד אלא בתהליך, וטוב שכך. אם זה היה קורה מיד – אני בטוח שהייתי הופך תוך זמן קצר לשונא חילונים, ויכול מאוד להיות שגם לשונא דתיים.

"אני במשך שלוש שנים התפללתי בדמעות לשים כיפה על הראש, והיום אני יודע שזה אמיתי. כי כשאדם בונה הכול בתפילה, אין לזה סיכוי להתפרק. ולא משנה איזה ניסיון הוא נדרש לעבור בדרך".

כיום משתדל רוזנבלט לשמור על שגרת הרצאות קבועה, קובע עתים לתורה בד בבד ללו"ז העמוס שלו, ולא שוכח לעשות הכל באהבה. "ברור שהייתי רוצה לשבת כל היום בכולל וללמוד תורה, אבל היום אני מבין שה' שם אותי איפה שאני כדי שאצליח לקרב יהודים מהמקום שלי, ועם הכישורים שהוא טבע בי. ברוך ה' ניחנתי בכוח ורבלי מעולה, ביכולת אנליטית להבין דבר מתוך דבר ובאהבת אדם. הרבה אנשים שפוגשים אותי בהרצאות שאני מעביר, מתקשים להבין איך אני מצליח לשדר אהבה גדולה בלי להביע את זה במגע. הם שואלים איך אני מביע אהבה, אבל בשבילי זה ברור. אני פשוט אוהב. לא צריך מגע כדי לאהוב, צריך אמפתיה, אכפתיות ורצון אמיתי שלשני יהיה טוב. זה מה שאני משתדל בכל כוחי לעשות במסגרת העשייה המקצועית שלי, ומהמקום הזה – אנשים מתקרבים לתורה ומתעניינים בה, בלי שתגיד להם דבר וחצי דבר על זה".

תגיות:עבודהייאושהתקרבות ליהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה