סמארטפונים ואינטרנט

זהירות: מתקפת סייבר על אתרים ישראליים צפויה ליום שישי הבא

האקרים מאיימים לפגוע באתרים ישראלים ביום שישי הבא. מי הם אותם האקרים, וכיצד ניתן להתגונן מפניהם?

  • ב' ניסן התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מתקפות סייבר בינלאומיות הפכו לדבר שבשגרה, וביום שישי הבא, י"א בניסן (7 באפריל) ארגון אנונימוס מאיים כי יפתח במתקפה על עשרות אתרים ישראליים.

ליטל גרוסמן, מנהלת שיווק קו מוצרי הגנת סייבר אזרחי בחברת סייברביט, הסבירה ל-ynet על האיומים המגיעים מדי שנה בחודש אפריל. "ההאקרים מנסים לתקוף אתרי ממשל, חברות גדולות, לגנוב פרטי מידע ולהטיל מורא", אמרה. "יש הרבה ארגונים שצריכים להגן על עצמם, וצריך כן לנקוט  צעדי הגנה לפני זה, כדי באמת לא להיות חשופים. נכון שלא היו הישגים ברמה מטורפת, אבל כן גנבו פרטי מידע, כן הפילו אתרים, בטח ובטח אם אתה חברת אינטרנט שכל העיסוק וההכנסות שלה מגיעות מעולם האינטרנט".

איך מתגוננים מאיומי הסייבר? גרוסמן מבדילה בין התגוננות של אנשים פרטיים לבין חברות ואתרים מסחריים, ומציינת כי קיימות מספר המלצות שחשוב לאמץ אותן באופן כללי, לא רק לקראת מתקפות שלא אנונימוס.

גרוסמן מתייחסת בראש ובראשונה לסיסמאות. "הרבה אנשים משתמשים בסיסמאות ברירות מחדל ולא מחליפים אותן, או משתמשים באותה סיסמה לכל חשבונות הבנק והפייסבוק וכו'. זה דברים שצריך לתחזק באופן קבוע", היא מבהירה, "כי זו תמיד פירצה שקוראת לגנב".

נקודה נוספת שחשוב להתייחס אליה היא קבלת מיילים חשודים. "אם מדברים על אנשים פרטיים, צריך מאוד להיזהר מכל מיני מיילים חשודים, דברים שאתה לא מצפה שיגיעו אליך, אפילו מאנשים שאתה מכיר", היא מסבירה. "היום זה לא בעיה להתחזות לחבר שלך, לשלוח מייל מהמייל שלו כביכול עם קובץ שמכיל תוכנה זדונית שהולכת לתקוף ולגנוב לך מידע מהמחשב".

כיצד מתגוננים? גרוסמן מסבירה כי ראשית כל חשובה המודעות. לא לפתוח קובץ או לינקים שנראים חשודים. היא מסבירה כי קיימים ארגונים שנותנים שירותים, וכאשר אדם מקבל קובץ שנראה חשוד הוא יכול לשלוח אותו אל הארגון על מנת שיבחנו אותו. 

תגיות:אקריםמחשביםפריצה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה