ונשמרתם

נתקלתם בתולעי טוואי התהלוכה? הרחיקו מהן את הילדים, והודיעו על כך מיד לעירייה

מטרד חדש בגני הילדים באזור המרכז: תולעי טוואי התהלוכה, שמתחילות לצוץ בתקופת האביב ונמצאות בעיקר סמוך לעצי אורן. מה עושים במקרה ונתקלים בהן, וממה חשוב להיזהר?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

למראית עין נראה כי מדובר ביצור חמוד שרוב הילדים מסתקרנים בו, וחלקם אפילו לא מפחדים להעז ולגעת בו.

אולם חשוב לדעת כי מדובר בסכנה ממשית: תולעי טוואי התהלוכה נושאות בתוכן רעל קטלני שמסכן חיי אדם, ועלול לגרום לאלרגיות קשות ואף למוות. בעבר נרשמו מספר מקרים בהם ילדים פונו לבית החולים עם אלרגיות קשות לאחר שבאו במגע עם התולעת, ורק שטיפות תכופות של האיברים שנפגעו ותרופות נוגדות אלרגיה, עזרו להבריאם כליל.

לפני כשנתיים הגיעו לבית החולים 'מאיר' בכפר סבא, כ-155 פעוטות מהוד השרון בגילאי שנתיים עד שלוש,  ששיחקו בגן הילדים ובאו במגע עם התולעת. מתוכם, ארבעה ילדים הופנו לבדיקה אצל רופא העיניים, לאחר שככל הנראה שפשפו את עיניהם אחרי מגע עם התולעת.

 

כמה עובדות שאולי לא ידעתם על התולעת המסוכנת:

  • ארס קטלני נמצא בקצות השערות של גוף התולעת, ומגע עמו יכול לגרום לתופעות לוואי קשות כמו גרד, אדמומיות בעור, הקאות, חום, אסתמה וקוצר נשימה במקרה הטוב, ובמקרה הגרוע – עיוורון ואף מוות.
  • תהליך ההתפתחות של התולעים מתחיל כגלמים, שנושרים מעצי האורן היישר לאדמה. לאחר מכן, בתהליך איטי ומסוכן ביותר, מתחילות התולעים להפוך לזחלים.
  • אם נוצר מגע כלשהו עם התולעת חלילה, חשוב למהר ולשטוף את המקום הנגוע עם הרבה מים, ולנקות את השערות שנשרו מגוף התולעת ודבקו בבגדים ובגוף. לאחר מכן יש לפנות לקבלת טיפול רפואי, ללא כל דיחוי.
  • אם ראיתם תולעים כאלה או שמעתם על מקום כלשהו שבו הן נמצאות, מהרו והודיעו על כך למוקד העירוני.
תגיות:תולעי משיסכנהמוות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה