הרב יצחק זילברשטיין

הגנבים הצליחו לנטרל את כל אמצעי המיגון

אפשר לרדוף אחרי הכסף יומם ולילה, אבל הכסף הזה גם יכול להיעלם כהרף עין. האם לא עדיף להשקיע את הזמן בהשקעה שאינה נעלמת לעולם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ישכר חמור גרם (בראשית מ"ט, י"ד)

בל נתפלא לשמוע שקבלה אמיתית של עול תורה, מצויה גם אצל אנשים שאינם מוגדרים כמי שתורתם אומנותם, אבל יחד עם זאת כל שאיפתם היא להימצא בקרבתו של הקב"ה.

אברכים המתפללים באחד מבתי הכנסיות הגדולים בבני ברק, הבחינו לפליאתם שאחד המתפללים, סוחר ידוע, נטש לגמרי את כל עיסוקיו ובא ללמוד בבית הכנסת בכל ה"סדרים", בוקר, אחה"צ וערב. הדבר הפליא את כולם, שכן הסוחר ההוא היה עסוק במסחרו במשך רוב שעות היום, ואמנם קבע עיתים לתורה בשעות הערב והלילה, אך עתה ביקשו הכל לדעת מה ומי שכנע אותו לעזוב את עסקיו הענפים ולשקוע כל-כולו בלימוד התורה.

בתחילה סירב האיש לפתוח את פיו, אולם משלחצו עליו המתפללים, סיפר הסוחר כדברים האלה: "לפני כמה ימים זיכוני מן שמיא להרוויח סך עתק, כשהמדובר בסכום כזה שגם אני התרגשתי ממנו. באותו לילה עליתי על יצועי בזחיחות הדעת, והרהורים של הנאה במחשבותיי, בהעלותי על לוח-ליבי באיזו קלות הרווחתי את סכום הכסף ההוא.

בבוקר שלמחרת התעוררתי משנתי, כשאני נתון עדיין תחת רושם-השמחה הגדולה. אבל כל זה לא נמשך זמן רב. רק יצאתי את הבית, ואני מגלה לתדהמתי שהמכונית האמריקנית שרכשתי באלו הימים, נגנבה והיתה כלא היתה, עוד בטרם הספקתי לְבַטחה בביטוח מקיף. במכונית היו לא פחות מ10- (!) אמצעי-מיגון נגד גניבות, אבל הגנבים הצליחו לנטרל את כולם, והוציאו את הרכב מהמוסך האלקטרוני בחצר ביתי.

מחירה של המכונית המשוכללת היה זהה במדויק לסכום שגרפתי לכיסי ביום האתמול!

ואז התיישבתי לרגע ועשיתי חישוב פשוט: אם בעולמנו זה אפשר להרוויח כל כך הרבה כסף ביום אחד, ואחר כך - אבל מיד אחר כך - להפסידו באותה מהירות ובאותה קלות, איזה ערך יש כבר לעולם המסחר ולכל המיליונים שהסוחרים משלשלים לכיסם? האם לא כדאי להשקיע את הראש במסחר האמיתי, היא התורה שעליה נאמר כי טוב סחרה מכל סחורה?

האם לא כדאי יותר לשבת וללמוד עוד דף גמרא, ולהשתכר ברווח נצחי שאין לו כל תחליף? הרי בניגוד לשכר המדומה ההוא, אשר בין-לילה היה ובין-לילה אבד, את השכר על לימוד התורה אי אפשר יהיה לקחת ממני לעולם ולעולמי עולמים, והוא, ורק הוא, יעמוד לי לקץ הימין.

המחשבות בנושא זה אפפו אותי בצורה כל כך חזקה, עד שהצלחתי בסיעתא דשמיא להגיע להחלטה מיידית: אני עוזב את המסחר ומתחיל לגרוף כסף אמיתי; עוד דף גמרא, ועוד דף, ועוד דף.

מרגש.

מתוך סדרת הספרים "ותן חלקנו", מאת משה מיכאל צורן

תגיות:גנביםותן חלקנו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה