חדשות בעולם

שגרירת ארה"ב באו"ם: "תמו הימים שבהם התנגחנו בישראל"

"דיברנו על המזרח התיכון, ויש הרבה דברים לדבר עליהם. אם אתה מדבר על חיזבאללה או דאע"ש או על סוריה שהיא בעיה - זה מה שציפיתי שנדבר עליו. לא ציפיתי לדיון שבו נחבוט בישראל שוב ושוב"

  • א' ניסן התשע"ז
שגרירת ארה"ב, ניקי היילי שגרירת ארה"ב, ניקי היילי
אא

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, נאמה הלילה (שלישי) בפני ועידת השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק, המתכנסת בוושינגטון, ותקפה את ההטיה האנטי-ישראלית של האו"ם.

"יש לנו הרבה דברים לדבר עליהם, איומים רבים לשלום וליציבות – אבל לא תוכלו לקחת את הידידה הגדולה ביותר שלנו במזרח התיכון ולחבוט בה", אמרה שגרירת ארצות הברית באו"ם. "אין יותר ארוחות חינם לפלסטינים. כל מי שחושב שאי אפשר לעשות כלום באו"ם צריך לדעת שיש שריף חדש בעיירה". 

היילי התייחסה להחלטה 2334 של מועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות, וכינתה אותה "בעיטה בבטן הרכה". לדבריה, "כשההחלטה עברה וארצות הברית נמנעה – כל האומה חשה בעיטה בבטן הרכה. זו הייתה נקודת השפל שלנו מאז ומעולם. אין לנו ידידה טובה יותר מישראל. אני רוצה שיידעו שזה קרה אבל זה לעולם לא יקרה שוב. חשוב לשנות את התרבות של האו"ם".

שגרירת ארצות הברית באו"ם התייחסה גם להסכם הגרעין עם איראן, ועליו אמרה: "אני לא מבינה איך ההסכם הזה בכלל עבר. זה נורא. אני לא מצליחה להבין את האהבה במועצת הביטחון להסכם". לדבריה, הסכם הגרעין עם איראן העצים את איראן ואת רוסיה: "אפשר להסיר סנקציות אבל קשה יותר להטיל אותן מחדש. אנחנו עומדים לפקח עליהם בעיני נץ", הבטיחה.

היילי התייחסה בדבריה הלילה גם לנאום שנשאה בחודש שעבר, בו תקפה בחריפות את ההטיה האנטי-ישראלית של האו"ם. "זה היה מוזר מאוד", אמרה. "דיברנו על המזרח התיכון, ויש הרבה דברים לדבר עליהם. אם אתה מדבר על חיזבאללה או דאע"ש או על סוריה שהיא בעיה - זה מה שציפיתי שנדבר עליו. לא ציפיתי לדיון שבו נחבוט בישראל. האזנתי לכל אחד מהנציגים שאמרו את אותו הדבר שוב ושוב - ידעתי שאמרו שזה רע, אבל עד שאתה רואה את זה, אתה לא מבין עד כמה זה מגוחך".

תגיות:שגרירות ארה"בנילי היילי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה