חדשות בעולם

הצביעה לדונלד טראמפ – והממשל החדש מגרש את בעלה מארצות הברית

הלן בריסטיין החליטה להצביע לטראמפ מתוך אמונה שהוא יגרש שוהים בלתי חוקיים המעורבים בפשע. במקום זה, הוא מגרש את בעלה

  • כ"ח אדר התשע"ז
רוברטו הבעל של הלן בריסטיין רוברטו הבעל של הלן בריסטיין
אא

הלן בריסטיין, תושבת אינדיאנה ואם לשלושה ילדים, הצביעה בבחירות האחרונות לדונלד טראמפ.

בעלה, רוברטו, לא סבר שזה רעיון טוב. "הוא רוצה לזרוק את כל המקסיקנים מארצות הברית", ציין באוזניה. רוברטו בריסטיין הוא מקסיקני בעצמו. יותר מזה, הוא מהגר בלתי חוקי. ב-1998 הוא הגיע לארצות הברית כדי לבקר את דודתו והחליט להישאר. מאז הוא הספיק להתחתן עם אזרחית אמריקאית, להפוך לאב לשלושה ילדים, ולפתוח מסעדה מצליחה שמעסיקה עשרים עובדים אמריקאים. הרשויות ידעו שהוא שם, ופעם בשנה הוא נדרש להתייצב במשרדי רשות ההגירה – אבל הגירוש שלו מארה"ב לא נראה לאף אחד משימה חשובה במיוחד. אדם שכבר נשוי לאמריקאית, אב לילדים אמריקאים, ומייצר מקומות עבודה אמריקאים – למשטרת הגבולות יש מקרים בעיתיים יותר להתעסק בהם.

אבל אז הגיע טראמפ. הלן בריסטיין, כאמור, החליטה להצביע לו. כשרוברטו בעלה הזהיר מההשלכות שיהיו לכך, היא ציטטה את הבטחותיו של טראמפ: 'לגרש את החבר'ה הרעים'. בבעלה שומר החוק, היא היתה בטוחה, אף אחד לא ייגע. וטראמפ יהיה טוב לכלכלה.

טראמפ נבחר, אבל שמחתה של הלן בריסטיין לא האריכה ימים. ב-6 בפברואר התייצב רוברטו בריסטיין למפגש השנתי שלו עם רשויות ההגירה – ונעצר. על אף הרקורד הנקי שלו, המשפחה שבנה, הצלחתו העסקית – הוא נשלח למתקן כליאה ומשפחתו עודכנה כי תוך שבועות ספורים הוא יגורש חזרה למקסיקו.

המשפחה הנואשת גייסה לעזרתה עורכי דין ואת דעת הקהל, אבל בינתיים שום דבר לא שינה את דעתן של רשויות ההגירה, שקיבלו מסר חד משמעי ממשל טראמפ לנהוג ביד קשה במהגרים לא חוקיים. דובר המשפחה, עורך דין בשם ג'ורג' אנסארי אמר ל'וושינגטון פוסט' כי הרשויות אפילו לא מוכנות למסור מידע מדויק על תהליך הגירוש הצפוי, וכי בריסטיין זכה ליחס 'בלתי אנושי'. "ואיך מסבירים את זה לילדים?" הוא הוסיף. "צריך להסביר להם שאבא שלהם בכלא רק בגלל הארץ שממנה הוא הגיע. הסיפור הזה הכאיב מאד לקהילה כולה".

והלן בריסטיין, שהצביעה לטראמפ ועומדת להיות מופרדת מבעלה בגללו? "הלוואי שלא הייתי מצביעה בכלל", היא אמרה בדמעות לתקשורת המקומית. אבל עכשיו, כמובן, בחרטה הזו כבר אין תועלת.

תגיות:דונאלד טראמפארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה